Nejdříve dobrá zpráva: Zimní pneumatika sjetá až na čtyři milimetry hloubky svého profilu stále bezpečně předčí na sněhu sebelepší letní pláště. Ale na druhou stranu je třeba počítat s tím, že s každým opotřebovaným milimetrem ztrácí zimní obutí své dobré vlastnosti.
Těmito slovy vyhodnotil německý autoklub ADAC test, při kterém porovnal spolu s dalšími autokluby chování pneumatik různých kvalit na zimních silnicích.
Vzorek s hloubkou čtyři milimetry je považován u zimních kol za hraniční. Více opotřebované pláště už nemají na autě co dělat, přestože zákony povolují řidičům jezdit i s horšími vzorky.
Autokluby při testech na auta namontovaly tři různě jeté sady kol. Nová kola se chlubila hloubkou vzorku 9 milimetrů, druhá čtveřice kol už měla něco za sebou, ale pořád ještě nabízela slušný, 7,5 milimetrů hluboký, profil.
Třetí auto se muselo spokojit se čtyřmilimetrovým vzorkem. Více opotřebované pláště už v zimě stěží splní své poslání.
Zkoušky se podívaly na to, jak různě se auta budou chovat při jízdě a při brzdění na mokré, suché a zasněžené silnici.
Největší rozdíly mezi různě opotřebovanými zimními koly se projevily na sněhu. Platí, že čím starší plášť, tím delší brzdná dráha.
Ale ještě horší je to se záběrem na sněhu u jetých pneumatik. 7,5 milimetrů hluboký profil se ve srovnání s novou gumou „zakousne“ do sněhu jen se 60procentní suverenitou.
A čtyřmilimetrový profil už je po této stránce více než o půlku horší než plná hloubka.
Do srovnání technici z autoklubů přidali také letní pneumatiku, která totálně propadla. Za slabé výkony při brzdění na zasněžené silnici a matný přenos síly mezi kolem a sněhem si letní sada kol vysloužila označení nebezpečná.
Testy na mokré vozovce také potvrdily problémy s ubývajícím vzorkem. Jestliže nový plášť začal na vodní vrstvě “plavat“ až v rychlosti 87 km/h, pneumatika se čtyřmi milimetry proměnila auto v plavidlo už při 63 km/h.
Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.
zobrazit článek >Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.
zobrazit článek >Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.