Provozní zisk firmy Škoda Auto vloni klesl o neuvěřitelných 64 procent. V průběhu roku byl sice větší zájem o Fabie a Superby, nicméně finanční krize se na zisku podepsala velmi negativně.
Škodovka je ale stále zisková, co se týká přepočtu na jedno vyrobené vozidlo. Na prodaném automobilu vydělá přibližně 9400 korun. U Volkswagenu to je 4150 korun a u Audi je to 34700 korun.
Vloni se podařilo Škodovce prodat 684 tisíc vozů. V roce 2008 to bylo o devět tisíc méně. Českému výrobci se dařilo prosadit především na trzích v Německu, Polsku a Číně.
Představitelé Škodovky ale mají nyní radost také z toho, že se více začal prodávat vůz Škoda Yeti. Jeho počáteční prodeje totiž rozhodně nebyly v takových číslech, jaká firma předpokládala.
Samozřejmě se na tomto vlažném rozjezdu prodeje podílela především finanční krize, která tento obor v minulém roce velmi citelně zasáhla. Nyní se ale podle Škodovky blýská na lepší časy.
Sedíte celé dny v kanceláři a se rozhodli jste se pojmout letošní dovolenou trošku aktivněji?
zobrazit článek >Stejně, jako se dá interiér auta upravit dražšími položkami, jako jsou nové potahy sedadel, se nabízí i několik cenově přijatelnějších variant, které však taktéž vykouzlí vkusnější vnitřek auta, v němž bude doslova radost cestovat, jak na to?
zobrazit článek >Není tajemstvím, že Češi milují škodovky. Auta značky s českými kořeny jsou doslova na každém rohu. Které další automobilky a modely mají na našem trhu zastání? Podívejte se na žebříček deseti nejprodávanějších automobilových značek a vozů v České republice.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.