aktuálně: 37 uzavírek, 12 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Škoda Auto - U nás prodejnost stagnuje, v cizině rostla

13. ledna 2009

Celkové prodeje Škoda Auto vzrostly oproti roku 2007 o 7,1 % na 674 530 vozů! To je nový rekord v historii mladoboleslavské automobilky. Na pozadí finanční krize ve druhé polovině roku 2008 to je výborný výsledek. Prodejní čísla společnosti rostla především díky trhům Číny a východní Evropy. Ani západní trhy nejsou pro značku Škoda neúspěšné. Podíl značky zde vzrostl na 2,3 %, ačkoli celkový trh s osobními automobily klesl o 8,4 %.

Prodeje společnosti Škoda Auto vzrostly ve východní Evropě o 30,1 % na 123 630 dodaných vozů. Nejvíce přitom rostly v Rusku, kde bylo v roce 2008 prodáno 50 733 vozů, což představuje meziroční nárůst o 84,2 %.

Do Číny dodala největší česká automobilka za rok 2008 celkem 59 284 vozů, tj. o 117 % více, než v roce 2007. Dalších 16 051 vozů bylo dodáno zákazníkům v Indii. Proti předchozímu období je to na tomto trhu o 31,9 % více.

Nejsilnějším trhem západní Evropy zůstává pro značku Škoda Německo. Automobilka zde dokázala zvýšit svůj tržní podíl za rok 2008 na 3,9 % a to i přes pokles celkového trhu s osobními automobily o 1,8 %. Němečtí zákazníci během roku 2008 registrovali o 2 % více vozů Škoda, než v roce 2007, přesně 121 277 vozů.

Nejoblíbenějším vozem značky Škoda byla i v roce 2008 Octavia. Celkem se prodalo 344 857 Octavií (modely Octavia a Octavia Tour), tedy o 11,3 % více, než za rok 2007. Druhým nejúspěšnějším, co se celkového počtu dodaných vozů týká, je model Škoda Fabia. Automobilka jich dodala zákazníkům po celém světě 246 561 (+5,9 %). Nejvyšší procentuální nárůst pak zaznamenal nejnovější model Škoda Superb. Toho bylo v roce 2008 prodáno o 24,9 % více, než v roce předchozím, celkem 25 645 vozů. Automobilka dále prodala 57 467 vozů modelové řady Roomster.

„I přes současné obtíže se nám daří na některých trzích udržet pozitivní trend prodejů. Budeme nadále sledovat vývoj v Rusku, Číně a Indii. Lze jen těžko odhadnout, jak se budou nadále prodeje naší společnosti vyvíjet, ale předpokládáme celosvětově zvýšený zájem o malé vozy jako je například Škoda Fabia, které znamenají nejen finanční úsporu, ale také odpovídají trendu zvýšené ochrany životního prostředí. Naděje na pozitivní vývoj vkládáme také do nových modelů, které v roce 2009 představíme,“ uvedl Fred Kappler, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za oblast prodeje.

-ric- ; Škoda

Další články

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >

Co byste měli vědět o pneumatikách Bridgestone a proč jsou skvělou volbou?

Bridgestone, světový lídr v produkci pneumatik, nabízí špičkovou technologii a inovace v rámci pneu pro osobní vozy, SUV a 4x4. Tady se podíváme na to co je značka Bridgestone vlastně zač, jaké pneu nabízí a co za výhody přináší řidičům, kteří hledají spolehlivost, bezpečnost a výkon.

zobrazit článek >