Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Škoda Auto opět vyrábí na Slovensku

19. června 2008

V závodě Volkswagen Slovakia byla v úterý 17. června 2008 vyrobena pětitisící Škoda Octavia. Slavnostního aktu se zúčastnil i prezident Slovenské republiky Ivan Gašparovič. Prezident Gašparovič také symbolickou jízdou za volantem jubilejního vozu uvítal společnost Škoda Auto jako domácího výrobce na Slovensku.

„Výroba vozu Škoda Octavia představuje nový milník pro společné kořeny společností Škoda Auto a VW Bratislava s koncernem VW, které zde existují od roku 1991. Výroba tohoto úspěšného produktu ve VW Slovakia dále posílí postavení společnosti Škoda Auto na slovenském trhu. Pro úspěšnost společnosti Škoda Auto na slovenském trhu jsou prostřednictvím kvalitní práce rozhodující nejen zaměstnanci, nýbrž i slovenští dodavatelé,“ uvedl při této příležitosti předseda představenstva společnosti Škoda Auto Reinhard Jung.

Montáž modelu Škoda Octavia v bratislavském závodě koncernu Volkswagen začala v únoru tohoto roku na montážní lince v hale KT 08. Pětitisící Škoda Octavia je vybavena vznětovým motorem s objemem 2,0 l a výkonem 103 kW se šestistupňovou manuální převodovkou. Karosérie jubilejního automobilu je v barvě Capuccino-Beige, stupeň výbavy Elegance.

Vůz symbolicky převzal Juraj Miklušica z projektu Modrý Anjel, jehož cílem je záchrana života novorozenců a kojenců s vrozenou srdeční vadou pomocí transplantátů částí srdce – dětských chlopní. Symbolický klíč od vozidla mu předali Matej Bugár a Marek Balon, jednatelé společnosti Škoda Auto Slovensko, s.r.o.

„Škoda Octavia je známá svou spolehlivostí a výkonností. Po nutných úpravách, které si vyžadují specifické nároky na záchranářské vozidlo, bude pomáhat při záchraně života nejmenších, a to považuji za nejdůležitější,“ zdůraznil Matěj Bugár, jednatel společnosti Škoda Auto Slovensko.

V roce 2007 bylo zákazníkům ve stovce zemí prodáno celkem 237 422 vozů modelové řady Škoda Octavia (limuzína, combi a Scout), která se tak stala nejprodávanějším modelem automobilky. Tento objem představuje nárůst o víc než 18 % oproti předcházejícímu roku. Oblíbeným modelem zůstává také Škoda Octavia Tour, u které nárůst prodeje představuje 4,6 % s celkovým počtem 72 529 vozů dodaných zákazníkům.

-ric- ; Škoda Auto

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >