aktuálně: 37 uzavírek, 15 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Během 13 let 25krát kolem zeměkoule

8. července 2013

ŠKODA Fabia 1,9 TDI 74 kW (101 k) z roku 2000 má na počítadle milion ujetých kilometrů. Její majitel, Peter Kirchhoff ze Sprockhövelu u Wuppertalu, tento okamžik dlouho pečlivě plánoval: 3.7. 2013, v 11:30 hodin SELČ, přijel ve své Fabii před firemní muzeum v Mladé Boleslavi. Počítadlo přesně ukazovalo senzační stav 999.999 kilometrů. Na tomto historickém místě byl pan Kirchhoff přivítán oficiálními představiteli společnosti ŠKODA, kteří mu poblahopřáli za účasti mnoha fanoušků tradiční české automobilky, kteří cestu absolvovali s ním.

„Spolu s Peterem Kirchhoffem se radujeme z tohoto skvělého výkonu. Současně jsme velice hrdí na to, že tohoto výkonu dosáhl s vozem značky ŠKODA. Lepší důkaz kvality a spolehlivosti našich vozů bychom si ani nemohli přát,“ říká Dr. Martin Hrdlička, zástupce technického vývoje společnosti ŠKODA AUTO a.s.

Když Peter Kirchhoff se svým vozem Fabia v červenci 2007 překonal hranici 500.000 kilometrů, vznikl nápad slavit další rekordy na mimořádných místech. Statečná Fabia byla pro svého majitele spolehlivým společníkem na cestách: „Dokonce i po půl milionu kilometrů jsem měl na voze pořád ještě původní výfuk,“ vzpomíná Kirchhoff. „Technická kontrola s tímto vozem mi nedělá žádné starosti.“

O Fabii Petera Kirchhoffa se už léta stará servisní partner značky ŠKODA Betgen & Potthoff ve městě Hamm. Při předběžné technické kontrole v červnu letošního roku vůz ještě jednou důkladně zkontrolovali. Zkušený automechanik Werner Potthoff byl technickým stavem vozu nadšen. „Vůz nestárne a hlavně při vnějším pohledu je ve špičkové formě. Kdybych nevěděl, že vůz už ujel téměř milion kilometrů – na první pohled bych to nepoznal.“ Servisní poradce Matthias Lütkhoff : „Vůz je v původním stavu. Výfuk, motor, spojka a převodovka byly namontovány už ve výrobním závodě. S pomocí pravidelné údržby dosáhl vůz tohoto enormního výkonu,“ říká Lütkhoff a s úsměvem dodává: „Za tu dobu už si každým šroubkem ve voze tykám.“ Aby se při technické kontrole 1. července nevyskytly vůbec žádné závady, vyměnili u servisního partnera značky ŠKODA v Hammu brzdové kotouče a destičky. A Fabia dostala další nálepku. Jen jednou jej za celou dobu tohoto dlouhého vztahy vůz nechal na holičkách. „Po ujetí 305.000 kilometrů se vůz zastavil vinou porézního kabelového svazku“, vzpomíná Kirchhoff.

Další články

Jak sjednat pojistku na auto, která bude odpovídat vašim potřebám

Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.

zobrazit článek >

Na co si dát pozor u sjednání povinného ručení při koupi ojetého vozu?

Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.

zobrazit článek >

Elektrický řetězový kladkostroj - nezbytný pomocník v mnoha odvětvích

Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.

zobrazit článek >