aktuálně: 35 uzavírek, 14 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Jihlava se dočkala očekávaného obchvatu

13. srpna 2008

Ředitelství silnic a dálnic dne 30. července 2008 slavnostně otevřelo nový úsek silnice I/38 jihozápadně od města Jihlavy. Téměř 3,5 km dlouhá stavba kompletuje obchvat města Jihlavy a je součástí velmi významného tahu Jihlava - Znojmo - Vídeň.

Silnice I/38 navazuje na první část obchvatu Jihlavy mezi Jiráskovou ulicí a silnicí II/602 směrem na Pelhřimov. Tato část obchvatu byla otevřena v červenci 2004.

Stavba pokračuje severně od městské části Pístov, kde kříží silnici III/4062 a pokračuje údolím Pístovského potoka. Na konci stavby je přeložka silnice I/38 u zahrádkářské kolonie dočasně zakončena a napojuje se na stávající silnici I/38. Definitivním řešením tohoto provizorního úseku bude mimoúrovňová křižovatka jako součást pokračování přeložky silnice.

Hlavním významem nového obchvatu Jihlavy na silnici I/38 je odklonění tranzitní a lokální dopravy z centra města. Vedle toho také zamezení výrazného překračování povolených limitů exhalací a hluku, které zatěžují obyvatele podél průtahu silnice. Otevřením přeložky silnice I/38 se zlepší dopravní obslužnost a podpora rozvojových aktivit. Dojde také ke zvýšení dopravní bezpečnosti.

Velkým významem je spojení s Rakouskem, přičemž posílením průjezdnosti silnice I/38 lze očekávat další rozvoj mezinárodní spolupráce.

V původní projektové dokumentaci se počítalo s výstavbou kompletní čtyřpruhové směrově rozdělené komunikace. Nakonec byla realizována pouze pravá polovina čtyřpruhové komunikace, stejně jako první část obchvatu.

Při současné i výhledové intenzitě dopravy by jižní část obchvatu měla vyhovět na období minimálně 20 let. Realizace této stavby byla prioritním zájmem města Jihlavy a je financována v plné výši Státním fondem dopravní infrastruktury. Silnice I/38 není vedena chráněným územím či pásmem, proto nijak nedošlo k zásahu nebo poškození krajinného rázu.

Informace o stavbě:

Název stavby: Silnice I/38 Jihlava-obchvat jih

Místo stavby: kraj Vysočina

Cena stavby: 425 760 000 Kč

Délka stavby: 3348 m

Zahájení: únor 2006

Zakončení: červenec 2008

-ric- ; -řsd-

Další články

Eco-driving jako odpověď na vysoké ceny paliv

Rostoucí náklady na měsíční provoz automobilu vedou řadu řidičů v České republice k hledání způsobů, jak omezit výdaje spojené s tankováním. Jedním z nejúčinnějších a zároveň nejjednodušších řešení je eco-driving, tedy styl jízdy založený na plynulosti, předvídání dopravních situací a rozumném využívání možností vozidla.

zobrazit článek >

Jak financovat svůj snový vůz: Je lepší leasing, úvěr, nebo spořicí účet?

Chcete si pořídit nové auto, ale nevíte, jak ho financovat? Porovnali jsme výhody leasingu, úvěru i spoření, abyste našli cestu, která vám sedne.

zobrazit článek >

Jak ušetřit na dovolené autem po Evropě: Sledujte kurz eura a cestu plánujte

Cestování autem po Evropě může být levné, pokud víte, kdy vyrazit, kudy jet a jaký je aktuální kurz eura. V tomto článku vám přinášíme konkrétní rady, jak na dovolené finančně nevykrvácet a zároveň si ji užít naplno.

zobrazit článek >