Je všeobecně známo, že v České republice jsou pneumatiky s hroty zakázány, ovšem jízda na nich na sněhové nebo zledovatělé vozovce je naprosto neuvěřitelným zážitkem.
Tohoto privilegia tak mohou u nás využívat pouze na zvláštní výjimku sanitní a další záchranářské vozy nebo pak na uzavřené trati rallyové speciály. Přitom ve Skandinávii je používání pneumatik s hroty povoleno, ovšem tam jsou zcela odlišné podmínky v zimních měsících, než je tomu u nás.
Délka hrotů v pneumatikách závisí především na tom, jaké podmínky na cestě panují. Pokud je dostatečné množství sněhu a ledu, mohou být trčící hřeby dlouhé až osm milimetrů.
Na jedné pneumatice jich bývá 384 a jsou zhotoveny z velmi odolné oceli, aby hroty dávaly řidiči maximální přilnavost i při vyšších rychlostech. Každá pneumatiky má při styku s vozovkou až 50 hrotů zabodnutých do sněhu a ledu. Ovšem počet se liší dle velikosti pneumatik, což je individuální u každého auta.
Jelikož na hroty působí neuvěřitelná síla při záběru, jsou tyto do pneumatiky s velkou pečlivostí vkládány. Pokud by se totiž v pneumatice pohybovaly, pak by přilnavost byla velmi špatná a jezdci by na sněhu pomáhaly jen minimálně.
Nyní se tak vyrábějí v podstatě tři základní druhy pneumatik s hroty. Nejkratší jsou určeny pro minimum sněhu a ledu. Střední jsou pro běžnou vrstvu ledu a mix šotoliny se sněhem. Ty nejdelší jsou pak pro tvrdé zimní podmínky, kde na trati nechybí tlustá vrstva sněhu a ledu.
Cestování autem po Evropě může být levné, pokud víte, kdy vyrazit, kudy jet a jaký je aktuální kurz eura. V tomto článku vám přinášíme konkrétní rady, jak na dovolené finančně nevykrvácet a zároveň si ji užít naplno.
zobrazit článek >Někdy není potřeba vyrážet na dlouhou cestu, aby člověk zažil pořádnou jízdu. Stačí pár přátel, dobré jídlo, pití a prostředí, kde se cítíte jako doma – třeba garáž nebo dílna, která přes den slouží autu, ale večer se může proměnit ve stylové místo pro odpočinek.
zobrazit článek >S letními cestami do zahraničí se množí případy, kdy auto znenadání vypoví službu, nejde opravit na místě a jediným řešením je odtah zpět do Česka. Není to jen problém starších vozů, zásadní závada může potkat i novější a dobře udržované auto. Pokud se něco takového stane i vám, nepropadejte panice. Díky správně nastavenému pojištění auta může být repatriace vozidla jednodušší, než jste očekávali.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.