Martin Prokop s Janem Tománkem zakončili Argentinskou rally na bodovaných příčkách produkční klasifikace. Za sedmé místo získali dva mistrovské body a figurují na pátém místě průběžné klasifikace PCWRC. Bohužel na šestého Jordánce Farraha jim chyběly 3.4 sekundy.
Martin Prokop absolvoval po Mexiku další zámořskou premiéru. Na start Rally Argentina se však postavil se čtyřkolkou Mitsubishi Lancer Evo IX. Opravdový očistec si prožil hned v první rychlostní zkoušce.
„Argentinská rally je sama o sobě hodně náročná, podle mého názoru jeden z nejhorších a nejrozbitějších šotolinových závodů sezony. Bohužel podmínky ještě ztížilo deštivé počasí. První rychlostní zkouška tak byla spíše bojem o přežití než rychlou jízdou. Panovala mlha, jelo se v mracích, nebylo toho moc vidět a bohužel jsme nabrali dost citelnou ztrátu,“ popsal situaci Martin Prokop.
V dalším průběhu se česká dvojice posouvala produkční klasifikací výše, ale na sedmém testu musela odstoupit kvůli upadlému pravému přednímu kolu. „Odpolední časy už byly podle našich představ, bohužel etapu se nám nepodařilo dokončit. Auto dostávalo neustále obrovské rány, při brždění asi kilometr před cílem RZ7 bez varování upadlo kolo. Snažil jsem se dostat alespoň do cíle vložky, čímž bychom ušetřili nějaké minuty, ale tři sta metrů před cílem řekl lancer definitivně dost. Byla to obrovská škoda, neboť bez výpadku mohl být výsledek hodně dobrý,“ objasnil smolný incident jihlavský pilot.
Ani druhá etapa se neobešla bez komplikací. Na vině prvotních byla Martinova nevolnost při seznamovacích jízdách, v závěru dne opět stávkovala technika. „Při tréninku mi nebylo dobře, z trati jsem si moc nepamatoval, vnitřně jsem si nebyl jistý, zda je vše dobře napsáno. Přesto časy nebyly zcela nejhorší. Odpolední průjezdy ale byly extrémně rozbité, a tak jsem se rozhodl auto pošetřit, což se nám určitě vyplatilo. Na poslední klasické zkoušce jsme totiž ohnuli rameno, navíc na superspeciálce nám upadlo levé zadní kolo a bylo obrovské štěstí, že jsme se dostali až do servisu. I kolaps pravého zadního kola byl totiž velmi blízko,“ uvedl člen týmu Jipocar Racing.
Rovněž poslední etapa byla pro Martina Prokopa s Janem Tománkem bojem o přežití. Na kultovních tratích Mina Clavero a El Condor panovaly blátivé podmínky, v mracích hustě pršelo, u lanceru se mlžilo okno. Česká dvojice zajela pátý a šestý čas v klasifikaci PCWRC „Nebylo to opět moc o závodění, přesto se nám dařilo výrazně zkracovat náskok Farraha. Před posledním testem, superspeciálkou v Cordobě, to bylo už jen 4.6 sekundy,“ řekl Martin Prokop a dodal: „Na superspeciálku jsem si věřil, bohužel jsem na chvíli vyskočil z trati a ztratil asi deset sekund. Byla to obrovská škoda, mohlo být ještě o bod více. Ale na druhou stranu jsem po pátku v body vůbec nevěřil.“
Program Martina Prokopa bude pokračovat třetím závodem juniorského šampionátu Rally d´Italia na Sardinii. Jordánskou Rally (2. soutěž JWRC) český jezdec vynechává.
V poslední době se mladí řidiči stále více potýkají s rostoucími cenami benzinu, které značně zatěžují jejich rozpočet. Tento trend není jen výsledkem inflace nebo vládní politiky, ale především výkyvů na globálním trhu s ropou, konkrétně cenou ropy Brent, která má zásadní vliv na konečnou cenu pohonných hmot.
zobrazit článek >Stěhování v dynamických městech na realitním trhu s sebou vždy přináší výzvy. Kromě kolísajících nájmů a cen nemovitostí může být velkou výzvou také městská doprava a logistická omezení. V tomto článku se s vámi podělíme o nejlepší tipy a triky, které vám pomohou efektivně a úsporně se přestěhovat v rámci města.
zobrazit článek >Pestrost nabídky ubytování, společenských akcí, turistických možností, poznávacích a sportovních výletů včetně krásných cyklotras, ale i klid k odpočinku, to je dnes téměř neodmyslitelná nabídka k prožití hezké dovolené.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.