Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Oba vozy Škoda Fabia R2 v elitní desítce

7. července 2011

Dalším podnikem Mediasport mezinárodního mistrovství České Republiky byla slavná červencová Rally Bohemia. Letošní ročník provázaly dva charakteristické prvky. Tím prvním bylo slovo 'aplikační' neboť se pořadatelé rozhodli ucházet o možnost kandidovat do seriálu Mistrovství světa. A tím druhým byla až extrémní nepřízeň počasí.

Na startu již tradičně nechyběl ani tým Impromat Motorsport se dvěma vozy Škoda Fabia R2. Pozměněné bylo ovšem složení posádek. Jan Černý s Pavlem Kohoutem patří mezi stálou posádku týmu Impromat Motorsport. Druhou dvojici tvořil Jaromír Tarabus s Igorem Norkem. Tarabus v letošním roce již s vozem Škoda Fabia R2 startoval na Valašské Rally, kde suverénně od úvodních kilometrů vedl kategorii R2 a bojoval o absolutní vítězství mezi vozy s jednou poháněnou nápravou.

Rally Bohemia odstartovala pátečním diváckým testem v ulicích Mladé Boleslavi. Klasické rychlostní zkoušky byly na programu ovšem až v sobotu a neděli. A hned od prvních kilometrů bylo jasné, proč je Rally Bohemia náročnou soutěží. Na české podmínky dlouhé, technické tratě, proměnlivé počasí a v neposlední řadě i dlouhý přejezd zpět do servisu, který mohl v případě technických problémů znamenat odstoupení ze soutěže.

Obě posádky Impromat Motorsport od prvních kilometrů opanovaly třídu R2. Jediným problémem se ukázal nefunkční interkom ve voze Jaromíra Tarabuse na RZ4. Následoval servis, který provázala velká obava z vývoje a změny počasí. Na trať totiž začaly dopadat první kapky deště. Impromat Motorsport se rozhodl nevsadit vše pouze na jednu kartu a vozy připravil na proměnlivé podmínky. Toto rozhodnutí se ukázalo jako správné. Obě posádky dokázaly na odpoledních testech bojovat se silnějšími vozy o absolutní umístění mezi vozy s jednou poháněnou nápravou.

Vedoucí týmu Impromat Motorsport Vlastimil Brůzl hodnotí první etapu : „Ráno vše vypadalo, že naše posádky budou bojovat pouze s obtížnou tratí. Během dopoledne ale již bylo jasné, že klíčový bude polední servis a správné nastavení našich Fabií na odpolední část závodu. Podařilo se nám zvolit správné nastavení, naše posádky neudělaly žádnou stěžejní chybu, vozy Škoda Fabia R2 fungovaly výborně a já jsem tedy maximálně spokojený.“

Nedělní etapu provázel od úvodních kilometrů vydatný déšť a paradoxně tak posádkám usnadnil volbu pneumatik a nastavení podvozků. Pořadatelé pro posádky opět připravili náročné testy v okolí Železného Brodu. Vydatný déšť a doslova proudy vody na silnici tak smazaly výkonové rozdíly mezi jednotlivými vozy. Jaromír Tarabus si tak dokázal připsat cenné vítězství na RZ13 mezi všemi vozy s jednou poháněnou nápravou.

Počasí se nezměnilo ani do závěrečné části závodu. I v samotném závěru soutěže dokázaly posádky Impromat Motorsport držet krok se silnějšími vozy. Životní výsledek celého týmu zpečetily vozy Škoda Fabia R2 na posledním měřeném testu, na kterém obsadily první a druhé místo mezi vozy s jednou poháněnou nápravou.

V cíli celé soutěže obsadily posádky Impromat Motorsport deváté a desáté místo absolutně a postaraly se tak o dosud nejúspěšnější vystoupení vozů Škoda Fabia R2 na tuzemských tratích.

Vedoucí týmu Impromat Motorsport Vlastimil Brůzl komentuje letošní Rally Bohemia : „Při pohledu do seznamu přihlášených bych si nikdy netroufal ani pomyslet na umístění v elitní desítce. V cíli máme v TOP10 dokonce vozy oba! Jsem opravdu moc spokojený. Když jsem viděl jaké podmínky, zejména v neděli, panovaly na trati, vážím si výkonu obou posádek o to více. Kluci předvedli profesionální výkon. Bohemka je vždy náročnou soutěží, neprovázely nás žádné technické problémy a to je jasný důkaz, že jdeme správnou cestou. Věřím, že tento výsledek je motivací nejen pro celý tým Impromat Motorsport, ale i pro naše partnery. Nesmíme ovšem usnout na vavřínech a nyní je již potřeba veškeré naše pracovní úsilí směřovat pro nás na domácí Barum Czech Rally Zlín.“

-pr-

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >