aktuálně: 37 uzavírek, 2 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Rally Argentina: Citroën posedmé v řadě vítězí!

31. května 2011

Rally Argentina, plná nečekaných zvratů, nakonec dovedla až na samý vrchol Sébastiena Loeba a Daniela Elenu, kteří tento podnik vyhráli pošesté. Sedminásobní mistři světa se do čela pelotonu vyhoupli až na posledním rychlostním testu přesto, že od úvodního dne rally byli zatíženi minutovou penalizací za předčasný příjezd do kontroly.

Druhá posádka Citroën Total WRT, Sébastien Ogier - Julien Ingrassia, dojela třetí, když na nejdelší rychlostní zkoušce měla karambol. Citroën tak není na žhavé argentinské půdě poražen od roku 2004.

Poslední den Rally Argentina byl atypický, vždyť zahrnoval rychlostní zkoušku měřící přes 48 kilometrů a posádky na něj vyrazily hned za svítání. Posádky byly na nohou už v 5 hodin ráno, když absolvovaly rychlý servis ve Villa Carlos Paz ještě před rozhodující bitvou. Teprve pak se účastníci pustili do boje se záludnostmi nejdelší rychlostní zkoušky celé sezony - Ascochinga. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia, kteří na trať vyráželi jako první, začínali poměrně opatrně s tím, že měli k dobru náskok 43,7 sekundy. Jenže těsně před cílem zkoušky se jejich Citroën DS3 WRC převalil na střechu.

„Hloupá chyba,“ komentoval příhodu Ogier v cíli. „Všechno jsme dělali pro vítězství. Neměl jsem tušení o nějaké překážce, kterou jsem nabral a otočil se. Byli jsme sice schopní pokračovat, ale auto bylo poškozené. Navíc k plechům jsme přišli o posilovač řízení. Poškozené bylo také čelní sklo a ztratili jsme i zadní křídlo.“

Sébastien Loeb a Daniel Elena, v tu dobu stále se pohybující na třetím místě, si uvědomovali, že ve zdejším terénu je takřka nemožné vyzrát na Mikko Hirvonena. „Byla tam mlha a hodně mokro. A za těchto podmínek se nedá hovořit o vymetání tratě. Při prvním průjezdu tak nebyl náš čas nic moc. Museli jsme jet na doraz, abychom ho předstihli.“

Vítěz posledních pěti Rally Argentina pak ale zvládal urvat druhou příčku v samém závěru měřeného úseku. Ještě na posledních třech zkouškách se Ogier pokusil udržet svou pozici. Před startem do závěrečné Power Stage měl k dobru už jen 3,3 sekundy na Loeba a 5,7 sekundy na Hirvonena.

„Bylo to opravdu tvrdé. Na poslední rychlostní zkoušce jsem měl pocit, že bych to mohl udržet. Bez posilovače řízení to ale bylo moc obtížné. Nebyli jsme schopní s nimi bojovat,“ shrnul Sébastien Ogier.

Zatímco Loeb a Hirvonen využili Ogierovy problémy k tomu, aby ho předjeli, Francouz tak získal alespoň body za třetí místo. „Je to menší zlo pro tým. Neztratili jsme tak příliš mnoho bodů do hodnocení Poháru konstruktérů. Na druhou stranu to ale není žádný velký výsledek z pohledu boje o titul mezi piloty. Jsem opravdu hodně zklamaný.“

Loeb jedoucí na vítězné vlně vydržel až do konce a převzal vedení od svého týmového kolegy. V cíli byl před Hirvonenem o 2,4 sekundy. „Po páteční penalizaci jsem s vítězstvím samozřejmě nepočítal. Jeli jsme opravdu na doraz, abychom se dostali do kontaktu s vedoucími jezdci a nakonec mohli porazit i Hirvonena. Ještě jednou opakuji - bylo to o chloupek. Vypadá to, že Rally Argentina je mým šťastným loveckým revírem.“

Loeb poblahopřál také Ogierovi a dodal: „Rozumím tomu, jak se musí cítit. I já jsem měl podobné nehody. Bývá to velmi frustrující a člověk je zklamaný, nicméně i takové chyby se stávají. Je však důležité, že dokázal přes všechny obtíže s autem dojet až do cíle. A to je velmi důležité pro celý tým.“

Citroen Sport

Další články

Autocamping Rozkoš - prožít dovolenou pestře a v pohodě

Pestrost nabídky ubytování, společenských akcí, turistických možností, poznávacích a sportovních výletů včetně krásných cyklotras, ale i klid k odpočinku, to je dnes téměř neodmyslitelná nabídka k prožití hezké dovolené.

zobrazit článek >

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >