aktuálně: 819 uzavírek, 34 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Skvělý výsledek Anvelu v Krumlově

29. května 2009

Soutěž v Krumlově potvrdila, že s novým červeným autem to jede a s Anvel racing teamem se začíná počítat na předních pozicích výsledkových listin.

Ještě týden před Rallye Český Krumlovem se však Anvel představil na Šalgó - Gemer Rally, která se jela jako třetí závod slovenského mistráku. Start to ve slovenském šampionátu nebyl poslední a posádku ve složení Vladimír Barvík-Pavel Gabrhelík bychom měli vidět i v okolí Bratislavy a Popradu. Kromě Barvíka startuje na Slovensku s dalším autem Anvel racing teamu i Dan Landa a vedle něj usedá obvyklý spolujezdec Ládi-Pepa Bartončík. Bohužel již od startu nebylo něco s Láďovým autem v pořádku, což vyvrcholilo odstoupením již v úvodu soutěže.

Navíc tento problém s mezinápravovým diferenciálem dělal vrásky mechanikům ještě v pondělí, když se nedařilo odhalit příčinu. Dan Landa, který se opět vrací na tratě rally, dokončil soutěž na osmnácté pozici celkově, ale jako osmá posádka bodující do slovenského mistrovství.

Již o týden později čekala na posádku v klasickém složení Barvík-Bartončík soutěž v okolí Českého Krumlova. „Do Krumlova se vždycky hodně těšíme. Mají tam krásné rychlostní zkoušky a například Malonty jsou jednou z nejhezčích RZ u nás,“ pochvaloval si jezdec tratě. Hned na úvodní RZ sice posádka vykroužila hodiny, ale vzápětí se propracovala do první desítky. V první etapě hodně zaúřadovala RZ Kohout plná defektů, která některé posádky odsunula do pozadí. Posádka i díky tomu přenocovala pár vteřin za Odložilíkem na sedmém místě, ale s rychlými jezdci Orsákem, Jelínkem či Petákem za zády, což na klidném spánku nepřidá.

V úvodu druhého dne se Láďa vyhoupl ještě na šestou pozici, ale další průběh byl jako na houpačce. Přerývaly se jak prodlevy, tak pozice. „Asi málokdo si při pohledu na výsledky uvědomuje, že jedeme obyčejný benzín v rámci Enteria cupu a měli bychom být zhruba o vteřinu na km pomalejší. Samozřejmě nám taky pomohla smůla Dana Běhálka a Jarkův výpadek na poslední RZ, jinak jsou určitě rychlostně před náma. Co se týká souboje s Jarinem Orsákem a Romanem Odložilíkem na konci závodu, tak to vlastně pro nás ani souboj nebyl.

Už po Malontech jsme zjistili, že nám teče čerpadlo mezinápravy a olej ubýval strašně rychle. Bylo jasné, že na poslední dlouhé RZ pojedeme bez ní. Tak jsem dal do Rožmitálu téměř vše, co jsem se za ty roky naučil a spíš jsme si chtěli udržet Honzu Jelínka v dostatečném odstupu a to nakonec vyšlo,“ popsal souboje jezdec. V cíli z toho tedy nakonec bylo krásné šesté místo. „Každopádně dík zaslouží celý team. Auto dostalo pořádně zabrat a kluci museli máknout, aby ho vždy v servisu dali do pořádku. Taky bych rád poděkoval Pepovi. Myslím, že jsme předvedli slušný sport a potěšili oko diváků.“

Anvel racing team a tedy posádka Barvík-Bartončík samozřejmě nebude chybět ani na příští soutěži v Hustopečích.

Filip Červenka

Další články

Jaké jsou výhody bezkontaktních plateb v nákladní dopravě?

Pokud se chcete se svou firmou prosadit ve světě logistiky, musíte znát legislativu a mít přehled o veškerých provedených finančních transakcích. Jenže jakým způsobem udržet pod kontrolou platby za mýtné nebo palivo? Vsaďte na bezkontaktní platby.

zobrazit článek >

Možné problémy při sjednávání povinného ručení

Povinné ručení je základem drtivé většiny vozidel. Zřízení tohoto pojištění je úzce svázáno s nákupem nového vozu, občas se ale vyplatí změnit povinné ručení i pro stávající vůz. Jaké nástrahy Vás mohou při sjednávání nového povinného ručení potkat?

zobrazit článek >

Jak se nenechat podvést při koupi ojetého vozu?

Může se zdát, že koupě ojetého automobilu je snadná a jednoduchá. Vzhledem k tomu, že se většinou jedná o velký obnos peněz, tak byste správný výběr neměli podcenit. Vyhnete se tak “pokladničce” a jiným problémům v budoucnosti.

zobrazit článek >