Posádka Czech Ford National Teamu Martin Prokop a Zdeněk Hrůza odstartuje v pátek po půl deváté ráno středoevropského času do první rychlostní zkoušky dalšího podniku Mistrovství světa, 68. ročníku Wales Rally GB.
Sedmý pilot průběžného pořadí MS připomíná dramatické události, které tým provázely v minulých týdnech. „Hned první den Německé rally nám z technických důvodů kompletně shořelo celé auto, což nám pořádně zkomplikovalo život v poslední třetině sezony, ve které na nás čeká Anglie, Francie, Itálie a Španělsko. Naštěstí vlastníme dvě auta a právě “Fiona 1„ v šotolinové konfiguraci nám zbyla. Na asfaltové soutěže ve Francii a ve Španělsku ji budeme přestavovat, ale naštěstí na šotolinovou Anglii jsme přípravy zvládli poměrně hladce.“
Odkaz na nešťastnou ADAC Rally Deutschalnd tak můžeme nalézt na zadním křídle speciálu Ford Fiesta WRC v podobě nápisu „R.I.P. Fiona 2 – We miss you!“. „Ano je to tak, byla to naše dvojka, asfaltová Fiesta, která odjela pouze letošní Monte Carlo a pár testů,“ doplňuje Martin.
Na velšských tratích se tedy bude prohánět závodní speciál „Fiona 1“, který si zde v polovině listopadu minulého roku odbyl svoji premiéru. „Minulý rok jsme si vůz právě před tímto závodem přebírali v dílnách M-Sportu a byl to s Fionkou náš první start vůbec. Bohužel jsem ji hned dost nevhodným způsobem pokřtil nárazem na zadní kolo, ale soutěž jsme v loni nakonec dokončili a začali tak sbírat první zkušenosti s vozem specifikace WRC,“ popisuje jihlavský rodák a dodává: „Přestože mám za sebou již několik závodů s tímto autem a zdálo by se, že bych mu měl již dobře rozumět a ovládat ho, neustále na mě čeká nějaké překvapení. Na příklad ve středečním tréninku jsme zajížděli poměrně slušné časy, ale při měřené kvalifikaci jsem, přes dobré nastavení a maximální snahu, nestačil na víc, než dvanácté místo. Po rozborech a porovnání dat z a videí s dalšími jezdci se stejnými auty jsme zjistili, že jsem nejvíce ztrácel ve výjezdech ze zatáček, přestože jsem do nich najížděl stejně rychle jako třeba Mads Ostberg. Tam jsem byl s Fiestou S2000 zvyklý pod plným plynem odjíždět, ale zde se to se silným vozem musí řešit trochu víc s citem. Zase jsme o něco chytřejší a bereme to jako výzvu pro následující tři závodní dny. Cítím stále trochu frustraci z toho nešťastného Německa. Měl to být první pořádný asfalt sezony a dopadlo to, jak to dopadlo. Minulý rok jsme tam ještě s S2000 předvedli po výletu mimo trať předčasné vinobraní, letos tahle brutální grilovačka, tak příští rok si tam snad už pěkně zazávodíme. Chybí mi tím samozřejmě ostré kilometry, takže to si musím tady v Anglii ´vyzávodit´ z hlavy a co nejdříve se dostat zítra ráno do tempa.“
S jakými vyhlídkami a ambicemi se tedy pouští tým do závodu, popisuje manažer Quirin Müller: „Zítra vyrážíme jako jedenáctí. Při proměnlivých podmínkách, které tu panují, nelze spekulovat, zda to je výhoda či nevýhoda. Stále jsme sedmí celkově, po Německu jsme se v tabulce nepropadli a to je pro nás velmi dobré. Náš dosavadní bodový příděl trochu připomíná Gaussovu křivku s vrcholem kolem čtvrtého místa v Argentině lemovaného pátými příčkami z Portugalska a Řecka. Musíme se pokusit trend do dalších čtyř závodů sezony změnit opět na stoupající křivku. Na začátku sezony jsme na umisťování v top 5 ani nepomýšleli, ale teď jak jsme tam párkrát nakoukli, ženeme se za tím samozřejmě znovu.“
Wales Rally GB začíná v pátek ráno a jejího vítěze budeme znát v neděli odpoledne. Na skromný počet jednatřiceti posádek čeká 324 závodních kilometrů rozdělených do devatenácti rychlostních zkoušek.
Aktuální informace můžete sledovat na Facebookovém profilu „Martin Prokop and Zdeněk Hrůza WRC Crew“.
Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.
zobrazit článek >Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.
zobrazit článek >Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.