Argentinská rallye byla již 150. soutěží světového rallye šampionátu v řadě, v níž se Ford umístil na některé z bodovaných pozic. Díky šestému místu posádky Petter Solberg / Chris Patterson dosáhl Ford tohoto milníku jako vůbec první výrobce v devětatřicetileté historii mistrovství světa FIA v automobilových soutěžích.
Letošní argentinská rallye zároveň přinesla historicky nejlepší výsledek české posádky v MS, když Martin Prokop a Zdeněk Hrůza skončili na výsledkové listině těsně pod stupni vítězů.
„Náš rekord je výsledkem nevídané kombinace rychlosti a spolehlivosti. Více než jednu dekádu jsme v soutěžích světového šampionátu dokazovali, že umíme soustavně dojíždět na bodech. Fakt, že zde dnes slavíme šňůru 150 bodovaných umístění v řadě, nám dává jistotu potřebnou k boji o mistrovský titul mezi značkami ve zbývajících osmi kolech ročníku,“ řekl Gerard Quinn, sportovní ředitel Ford of Europe.
Tým však zažil i zklamání, když Dani Sordo a Carlos del Barrio odstoupili ze třetího místa pouhé čtyři kilometry před cílem soutěže. Pravděpodobnou příčinou byla porucha alternátoru. Sordo, který v Argentině nahradil zraněného Latvalu, předvedl vynikající výkon. Ačkoliv měl za sebou pouhý den testování, od začátku se držel mezi prvními třemi v průběžném pořadí.
Rallye Argentina byla nejdelší soutěží seriálu za téměř deset let. Silný déšť před startem proměnil šotolinové cesty v provincii Cordoba (700 km severovýchodně od Buenos Aires) v kluziště. Pravidla umožňují pouze omezený příděl „mokrých“ pneumatik Michelin s měkkou směsí, jezdci tedy museli absolvovat významnou část soutěže buď s kompromisní tvrdou směsí, nebo na ojetém měkkém obutí.
Solberg se na zahajovací rychlostní zkoušce ve čtvrtek večer ujal vedení a v pátek dopoledne zvýšil svůj náskok na více než 20 sekund. Poté však sedmatřicetiletý Nor zachytil olejovou vanou o kámen a poškodil přitom řízení vozu. Když se ohnuté rameno později zlomilo, neovladatelný vůz sjel z trati.
Solberg znovu nastoupil s patnáctiminutovou penalizací, která ho odsunula na jedenácté místo. Soustředěnou jízdou se propracoval na šestou příčku, když vyhrál devět z deseti zbývajících rychlostních zkoušek. Zároveň zvítězil v závěrečné Power RZ a připsal si tak tři bonusové body, s jejichž pomocí si udržel druhé místo v průběžném pořadí jezdců.
„Po tom, co se stalo v pátek, musím být se šestým místem spokojen,“ řekl Solberg. „Vyhrát všech šest dnešních rychlostních zkoušek i Power RZ bylo perfektní. Jsem hrdý na to, co jsme včera a dnes dokázali. Pátek byl pro mě nejtěžší den za dlouhou dobu, ale výsledek ukazuje, proč se nikdy nevzdávat, bez ohledu na aktuální situaci.“
„Tratě byly zajímavé a auto se jevilo dobře, proto jsem dnes mohl pořádně zatlačit. Zklamaný jsem z toho, že jsem tady mohl vyhrát. Mohlo to být moje první vítězství za dlouhou dobu, ale budeme dále pracovat ze všech sil a vím, že se brzy dočkáme,“ řekl.
Sordo jel výborně až do okamžiku těsně po startu závěrečné rychlostní zkoušky Copina o délce 4,15 km, kdy se jeho vůz zastavil, patrně kvůli poruše alternátoru. „V cíli předposlední zkoušky se rozsvítily kontrolky, které naznačovaly problém s baterií,“ řekl Sordo. „Do posledního měřeného testu jsme odstartovali, ale ani ne po kilometru auto zastavilo.“
„Se svým výkonem jsem spokojen. Cílem bylo soutěž dokončit a je škoda, že se to nepovedlo, ale spolupráce s týmem fungovala dobře. Rád bych poděkoval Fordu i M-Sportu za příležitost svézt se s Fiestou RS WRC. Auto jsem si oblíbil a ty čtyři dny argentinské rallye jsem si užil,“ dodal Sordo.
Ředitel týmu Ford Malcom Wilson řekl: „Petter předvedl vynikající opětovný start, který vyvrcholil jeho vítězstvím v Power RZ. Je dobře, že i po všem, co se tady stalo, zůstává Petter v šampionátu stále na druhém místě. Dani odvedl vynikající práci a odstoupení tak blízko cíle bylo pro něj nesmírně smutné. Nízké napětí v jeho voze naznačuje, že šlo o problém s alternátorem.“
Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.
zobrazit článek >Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.
zobrazit článek >Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.