Motor a pohon | |
---|---|
Motor | 1.8 DI-D MIVEC |
Druh morotu | vznětový |
Palivo | motorová nafta |
Objem válců (cm3) | 1 798 |
Počet válců | 4 |
Max. výkon kW / HP / ot | 85 / 114 / 3 750 |
Max. toč. m. Nm / ot | 300 / 2 000 |
Poháněná náprava | přední |
Max. rychlost (km/h) | 189 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 10.60 |
Převodovka | manuální |
Počet rychlostních stupňů | 6 |
Tvar a rozměry | |
---|---|
Tvar | hatchback |
Rozměry D / / V (mm) | 4 585 / 1 760 / 1 505 |
Objem zavazadl. prostoru (l) | 344 |
Se sklopenými sedačkami (l) | 1 349 |
Pohotovnostní hmotnost (kg) | 1 495 |
Poměr hmotnost / výkon (kg / 1kW) | 17.59 |
Rozměr pneumatik | 205/60 R16 |
Spotřeba | |
---|---|
Město (l) | 6.60 |
Mimo město (l) | 4.60 |
Kombinovaná (l) | 5.30 |
Emise CO2 (g/km) | 139 |
Tři diamanty na kapotě nepředstavují jen šperk na čtyřech kolech, ale ztělesňují zvláště spolehlivost, kvalitu a symbol jednoho z největších japonských koncernů. Momentální nabídka společnosti je komplexní přehlídkou toho, co si dnes trh žádá. Od automobilu v třídě malých vozidel po praktického pomocníka, od zábavné hračky po nebezpečnou zbraň, od "terénního krále" po rodinný van.
Dějiny "impéria" Mitsubishi se pyšní nejen produkcí legendárních vozů, ale i výrobou lodí či letadel. Výrobní závody různých odvětví Mitsubishi se nacházejí ve více než 30 zemích světa, přičemž zahrnují i taková odvětví, jako je např. zpracování plynu, ropy, výroba olejů, zpracování oceli, bankovnictví či jemná technika.
Mitsubishi vyrobilo své první vozidlo s pohonem všech čtyř kol už v roce 1934. V roce 1980 představilo Mitsubishi Forte 4WD, přímého předchůdce o dva roky předtím do provozu uvedeného modelu Pajero. Hned v nejbližší Rallye Dakar v r. 1983 si Pajero odnáší tituly za vítězství ve své kategorii. Pajero se stává výrazně imageovým prvkem společnosti Mitsubishi, prakticky každé významné závody terénních vozů obsazuje i tovární tým Mitsubishi - a většinou velmi úspěšně.
První generace kultovních závodních aut Mitsubishi Lancer Evolution přišla na svět v roku 1992 a měla pod kapotou dvoulitrový motor, pohon všech kol a výkon 247 koní. Proti standardnímu modelu Lancer bylo Evo nižší, s tvrdším podvozkem a mohutným zadním spoilerem. Další verze přinesly mnoho vylepšení a zvýšení výkonu. Mezi perličky historie tohoto modelu patří i fakt, že Evo IV (1996 -1997) zažilo zajímavý rekord - šest tisíc vyrobených vozů se prodalo za tři dny...