Neuvěřitelné vozidlo se zrodilo jaksi na truc šoku po suezské krizi 1956, kdy cena ropy začala stoupat, protože víc a víc stála její doprava (to ještě nikdo netušil, že nejhorší teprve přijde).
Kdo tehdy tento vůz spatřil, pocítil spíše rozpaky než nadšení: tak maličká kola přece nemohou vydržet nejmenší díru ve vozovce, řidičský prostor je přímo směšný, plochý volant se musí držet spíše jako dort a do zavazadlového prostoru se nevejde ani kočka. A ten motor vpředu, příčně uložený, ten musí působit pořádné patálie. A jak může přenášet pohyb na kola?
Po pětadvaceti letech se už nikdo nediví, že Její Veličenstvo královna udělila tvůrci tohoto vozu, pověstného Morrise-Mini, inženýru Alexandru Arnoldovi Constantinu Issigonisovi titul baroneta. Turek řeckého původu s britským občanstvím, který třikrát propadl z matematiky, stál u kolébky vozu, ale téměř beze svědků, takže je nutno opřít se o legendy. Jedna se týká vozu samého, druhá jeho tvůrce. I kdyż nakonec všichni připustili, že Mini je přece jenom automobil, myšlenka, že Issigonis byl spíše kouzelník než inženýr, přežívá dodnes.
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.