Motor a pohon | |
---|---|
Motor | 4.4 |
Druh morotu | zážehový |
Palivo | bezolovnatý benzín |
Objem válců (cm3) | 4 394 |
Počet válců | 8 |
Max. výkon kW / HP / ot | 225 / 302 / 5 750 |
Max. toč. m. Nm / ot | 440 / 4 000 |
Poháněná náprava | 4x4 |
Max. rychlost (km/h) | 200 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 8.70 |
Převodovka | automatická |
Počet rychlostních stupňů | 6 |
Tvar a rozměry | |
---|---|
Tvar | SUV |
Rozměry D / / V (mm) | 4 972 / 2 034 / 1 903 |
Objem zavazadl. prostoru (l) | 535 |
Se sklopenými sedačkami (l) | 2 091 |
Pohotovnostní hmotnost (kg) | 2 599 |
Poměr hmotnost / výkon (kg / 1kW) | 11.55 |
Rozměr pneumatik | 255/50 R20 |
Spotřeba | |
---|---|
Město (l) | 21.20 |
Mimo město (l) | 11.40 |
Kombinovaná (l) | 14.90 |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
30. dubna 1948 slavila na amsterdamském veletrhu automobilů svůj debut nová značka, která se stala o 60 let později skutečnou legendou: Land Rover. Původně koncipovaný a zkonstruovaný jako čistě tažný stroj pro zemědělství se tento automobil díky připojitelnému pohonu všech kol a stabilnímu žebřinovému rámu rychle rozšířil. Již brzy poskytoval Land Rover své služby všude tam, kde bylo třeba spolehlivě přepravit osoby a materiál - v nejtvrdších podmínkách, na nejvíc nehostinných místech naší planety.
Již v 50. a 60. letech 20. století se robustní terénní vozidlo rozšířilo tak, že patřilo ke standardnímu vybavení mnoha expedic a organizací po celém světě. Tak prominentní řidiči jako Winston Churchill, král Edward VIII. nebo královna Alžběta II. navíc povýšili značku do šlechtického stavu a přispěli k popularitě a vytvoření stylové ikony Land Rover.
Velké úsilí Land Roveru o inovace přineslo v roce 1970 nový model Range Rover, který kromě mnohostrannosti a dlouhé životnosti kladl důraz také na nejvyšší komfort a s touto zcela novou třídou vozů vyvolal revoluci na trhu.
Vývojové práce pokračují důsledně dodnes, přičemž stále důležitější úlohu hraje úspornost výroby a programy kompenzace CO2. Inovativní ekologické iniciativy jako technologie e-Terrain, které snižují spotřebu paliva a emise CO2 a zároveň optimalizují jízdní vlastnosti v terénu, jsou v tomto ohledu pouhým začátkem.