Motor a pohon | |
---|---|
Motor | 1,4 |
Druh morotu | zážehový |
Palivo | bezolovnatý benzín |
Objem válců (cm3) | 1 368 |
Počet válců | 4 |
Max. výkon kW / HP / ot | 74 / 99 / 6 000 |
Max. toč. m. Nm / ot | 131 / 4 250 |
Poháněná náprava | přední |
Max. rychlost (km/h) | 185 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 9.50 |
Převodovka | manuální |
Počet rychlostních stupňů | 6 |
Tvar a rozměry | |
---|---|
Tvar | hatchback |
Rozměry D / / V (mm) | 3 538 / 1 578 / 1 540 |
Objem zavazadl. prostoru (l) | 200 |
Se sklopenými sedačkami (l) | 855 |
Pohotovnostní hmotnost (kg) | 1 165 |
Poměr hmotnost / výkon (kg / 1kW) | 15.74 |
Rozměr pneumatik | 155/80 R15 79T |
Spotřeba | |
---|---|
Město (l) | 7.50 |
Mimo město (l) | 5.50 |
Kombinovaná (l) | 6.50 |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
Dne 19. března roku 1900 Fiat vyrobil svůj první vůz, byl to Fiat 3,5 HP. Zkonstruoval ho Marcello Alessio a měl proti sobě umístěná sedadla pro 2 až 3 osoby, dvouválcový motor v zádi vozu a hadicové chlazení. Motor se dvěma horizontálně uloženými válci zkonstruoval inženýr Aristido Faccioli.
Měl zdvihový objem 697 ccm a dával výkon 4,2 koňských sil při 800 otáčkách za minutu. Zadní kola byla poháněna řetězy a točivý moment se k nim od motoru přenášel přes kónickou spojku a třístupňovou převodovku. Nožní pásová brzda působila přímo na spojovací hřídel. Šasi bylo vyrobeno z pevných dřevěných hranolů, které byly v místech největšího namáhání okovány.
Vůz měl již tenkrát odpružená kola. 420 Kg vážící automobil dosahoval rychlosti 35 km/h. Tohoto prvního vozu se prodalo celkem osm kusů, z nichž jeden dodnes stojí v automobilovém muzeu Carla Biscarettiho v Turínu.
Zájem o vozy značky Fiat byl velmi slušný, ale firma si musela na skutečně prosperující výrobu ještě nějaký čas počkat. Zájem o italské automobily trvá až dodnes a některé starší modely se dočkaly inovací a úspěšně se dnes prodávají v mnoha zemích po celém světě.