Motor a pohon | |
---|---|
Motor | 2.0 CRD |
Druh morotu | vznětový |
Palivo | motorová nafta |
Objem válců (cm3) | 1 968 |
Počet válců | 4 |
Max. výkon kW / HP / ot | 103 / 138 / 4 000 |
Max. toč. m. Nm / ot | 310 / 1 750 |
Poháněná náprava | přední |
Max. rychlost (km/h) | 196 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 8.00 |
Převodovka | manuální |
Počet rychlostních stupňů | 6 |
Tvar a rozměry | |
---|---|
Tvar | hatchback |
Rozměry D / / V (mm) | 4 415 / 1 800 / 1 535 |
Objem zavazadl. prostoru (l) | 296 |
Se sklopenými sedačkami (l) | 1 013 |
Pohotovnostní hmotnost (kg) | 1 500 |
Poměr hmotnost / výkon (kg / 1kW) | 14.56 |
Rozměr pneumatik | 215/60 R17 |
Spotřeba | |
---|---|
Město (l) | 8.20 |
Mimo město (l) | 5.10 |
Kombinovaná (l) | 6.20 |
Emise CO2 (g/km) | 168 |
První automobil Dodge známý jako "Old Betsy" sjel z výrobní linky. Kvůli zájmu zákazníků začala značka Dodge vyrábět i nákladní automobily. Armáda objednala u značky Dodge osobní vozy pro použití v mexické Pancho Villa.
Ve voze Dodge jezdil i poručík George S. Patton, který vytvořil v roce 1916 útvar, jemuž bylo možné říkat první motorizovaná kavalerie. Spolehlivost vozů Dodge armádě vyhovovala, takže automobily Dodge získaly renomé velmi spolehlivých a robustní automobilů, které vydrží i méně šetrné zacházení.
Během druhé světové války vyráběla značka Dodge automobily, jejich díly, ale také letecké motory. V Chicagu byla otevřena továrna na motory pro bombardéry. Do celého světa bylo vyvezeno více než 400 000 nákladních vozů Dodge, které byly žádány kvůli výdrži a robustní konstrukci. Dodge představil neotřelý pick-up Dodge Powerwagon, který zůstal pro vojenské i civilní účely ve výrobě až do roku 1970.
Značka Dodge oznamuje záměr vstoupit na evropský trh a v následujících letech úspěšně uvádí do Evropy modely Dodge Caliber, Dodge Nitro, Dodge Avenger a zatím posledním modelem je v roce 2008 Dodge Journey.