Motor a pohon | |
---|---|
Motor | 1.6 |
Druh morotu | vznětový |
Palivo | motorová nafta |
Objem válců (cm3) | 1 560 |
Počet válců | 4 |
Max. výkon kW / HP / ot | 80 / 107 / 4 000 |
Max. toč. m. Nm / ot | 240 / 1 750 |
Poháněná náprava | přední |
Max. rychlost (km/h) | 180 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 13.20 |
Převodovka | manuální |
Počet rychlostních stupňů | 6 |
Tvar a rozměry | |
---|---|
Tvar | VAN |
Rozměry D / / V (mm) | 4 470 / 1 830 / 1 680 |
Objem zavazadl. prostoru (l) | 500 |
Se sklopenými sedačkami (l) | 1 734 |
Pohotovnostní hmotnost (kg) | 1 499 |
Poměr hmotnost / výkon (kg / 1kW) | 18.74 |
Rozměr pneumatik | 215/55 R16 |
Spotřeba | |
---|---|
Město (l) | 6.80 |
Mimo město (l) | 5.10 |
Kombinovaná (l) | 5.70 |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
Již v roce 1916 se poprvé zrodila myšlenka André Citroënovi, který se rozhodl připravit svou továrnu na munici v Quai de Javel na velkoobjemovou výrobu silných a hospodárných automobilů. První automobil Type A byl vytvořen v létě 1919 a do konce roku bylo vytvořeno ještě 2810 kusů.
Roku 1922 vznikl další automobil Autochenille B2, který jako první automobil v historii překonal poušť Saharu. Později společnost Michelin v roce 1935 přebírá kontrolu nad Citroën. Roku 1976 se Citroën stal součástí koncernu PSA Peugeot Citroën a je jí i dnes.
Výroba vozů Citroën probíhá v 9 závodech v Evropě. Tři z nich se nachází ve Francii (Aulnay, Rennes a Sevelnord - Hordain), dva ve Španělsku (Madrid a Vigo) a po jednom v Itálii (Sevelsud), v České republice (Kolín), v Portugalsku (Mangualde) a na Slovensku (Trnava). Výroba mimo Evropu probíhá i v Argentině (Buenos Aires), Brazílii (Porto Real) a Číně (Wu-chan). Společnost přímo zaměstnává 12 000 lidí v 70 zemích.