Motor a pohon | |
---|---|
Motor | 2.5i |
Druh morotu | zážehový |
Palivo | bezolovnatý benzín |
Objem válců (cm3) | 2 497 |
Počet válců | 6 |
Max. výkon kW / HP / ot | 150 / 201 / 6 400 |
Max. toč. m. Nm / ot | 250 / 2 750 |
Poháněná náprava | zadní |
Max. rychlost (km/h) | 242 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 6.60 |
Převodovka | manuální |
Počet rychlostních stupňů | 6 |
Tvar a rozměry | |
---|---|
Tvar | cupe cabrio |
Rozměry D / / V (mm) | 4 239 / 1 790 / 1 291 |
Objem zavazadl. prostoru (l) | 180 |
Se sklopenými sedačkami (l) | 310 |
Pohotovnostní hmotnost (kg) | 1 480 |
Poměr hmotnost / výkon (kg / 1kW) | 9.87 |
Rozměr pneumatik | 225/45 R17 |
Spotřeba | |
---|---|
Město (l) | 12.40 |
Mimo město (l) | 6.20 |
Kombinovaná (l) | 8.50 |
Emise CO2 (g/km) | 199 |
Automobilka BMW je známá především výrobou sportovních a luxusních automobilů a pohodlných cestovních motocyklů. Ve svých prvopočátcích však proslula zejména výrobou leteckých motorů. V roce 1916 se spojily mnichovské společnosti Rapp Motorenwerke a
Gustav Otto Flugzeugwerke a vytvořily novou firmu s názvem Bayerische Flugzeugwerke.
O rok později byla společnost přejmenována na Bayerische Motorenwerke, tedy zkráceně BMW. Na počátku své existence se nová společnost zabývala výhradně výrobou leteckých motorů. Prvním výrobkem BMW určeným pro silnice byl motocykl R32 z roku 1923. Jeho koncepce s motorem s protilehlými válci typu boxer a pohonem zadního kola kloubovým hřídelem se stala charakteristickou i pro současně vyráběné motocykly.
Automobilka BMW patří i dnes k výrobcům především luxusnějších vozů, nicméně nejedná se pouze již o osobní vozidla, ale také o terenní automobily, které jsou v poslední době mezi zákazníky této značky velmi oblíbené.