Blow off ventil neboli BOV je ventil, přes nějž se odpouští přebytečný tlak mezi turbodmychadlem a škrticí klapkou a zamezuje se tak zbytečnému brzdění a přehřívání turba. Při sundání nohy z plynu se uzavře škrticí klapka, ale turbo se dál setrvačností točí. Tlak, který i nadále produkuje, se zarazí o škrticí klapku a hromadí se v potrubí, kvůli čemuž dochází k přehřívání a brzdění turba. Použití blow off ventilu tento přebytečný stlačený vzduch odpouští a zamezuje tak vzniku takzvané turbodíry, tedy efektu, kdy po opětovném sešlápnutí plynového pedálu chvíli trvá, než se turbo opět roztočí do pracovních otáček.
Impuls na vypuštění přebytečného tlaku dostává BOV na základě impulsu z podtlakové hadičky, tedy při sundání nohy z plynu. V případě open loop modelů doprovází vypouštění stlačeného vzduchu sykavý zvukový efekt, který je slyšet ve chvíli, když řidič sundá nohu z plynu a řadí další rychlost. Druhou variantou je takzvaný clossed loop BOV, který stlačený vzduch odpouští zpět do sacího traktu. V tom případě není doprovázen oním sykavým zvukem, který majitelé výkonných vozů s turbodmychadly často preferují.
Výhodou blow off ventilu je kromě ochrany turba před nadměrným tlakem stlačeného vzduchu také zrychlení reakce turba na sešlápnutí plynu.
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.