Škoda Auto dodala zákazníkům v České republice v roce 2009 celkem 56 504 vozů a potvrdila vedoucí pozici na tuzemském trhu v segmentu osobních a užitkových vozů.
V krizovém roce, kdy celkový trh v České republice poklesl ve srovnání s rokem 2008 o více než 22 000 vozů (-11,1%*) to znamená tržní podíl přibližně 31,2%*.
Zájem o vozy Škoda v průběhu roku neustále rostl, jen za poslední čtvrtletí bylo na český trh dodáno o 25% více než loni. V součtu za celý rok poklesly dodávky zákazníkům v ČR o 2,6% (-1.497 vozů), což je výrazně menší pokles než propad celkového trhu.
Nejprodávanější modelovou řadou Škoda v roce 2009 v ČR byla Octavia s 24 951 prodanými vozy. Stala se tak poprvé od roku 2000 nejprodávanějším modelem společnosti v ČR, když překročila loňské výsledky o 18,5%.
Prodejní výsledky za rok 2009 komentoval vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu Jan Hurt: „Přes stagnaci a propad na začátku roku v důsledku celosvětové hospodářské krize se nám zejména ve druhé polovině roku 2009 podařilo navýšit objemy prodeje a potvrdit stabilní pozici ve středoevropském regionu. Reálný výsledek registrací vozů v ČR ovlivnilo i zavedení tzv. “šrotovací prémie„ a následný odliv vozidel do okolních států EU. Vylepšit nepříznivou situaci na domácím trhu z počátku roku nám pomohla především důsledná produktová ofenziva.
V průběhu roku 2009 jsme představili omlazené verze modelových derivátů Octavia RS a Scout, zahájili jsme prodej prvního českého SUV – modelu Yeti, který se krátce po svém uvedení na trh stal nejprodávanějším vozem ve své třídě. V závěru roku 2009 jsme uvedli na trh nový Superb Combi. Máme před sebou velice těžký rok, přesto věříme v oživení budoucích prodejů. I nadále budeme českým zákazníkům nabízet atraktivní vozy za férové ceny.
Aktuálně to potvrzuje například nová prodejní akce nazvaná “Vystartujte včas„! Ta umožňuje získat na začátku roku vozy Škoda v modelových řadách Fabia, Roomster, Octavia Tour, Octavia i Yeti za výrazně lepších podmínek než doposud. Úspory u jednotlivých modelů činí až 186 000,- Kč, například model Fabia je nyní k dostání už za 199 900,- Kč“.
Loňské prodejní výsledky značky Škoda na domácím trhu prospějí rovněž životnímu prostředí. V rámci projektu: “Za každé prodané auto v České republice jeden zasazený strom", vysadí Škoda Auto přesně 56 504 sazenic stromků ve vybraných lokalitách ČR.
Někdy není potřeba vyrážet na dlouhou cestu, aby člověk zažil pořádnou jízdu. Stačí pár přátel, dobré jídlo, pití a prostředí, kde se cítíte jako doma – třeba garáž nebo dílna, která přes den slouží autu, ale večer se může proměnit ve stylové místo pro odpočinek.
zobrazit článek >S letními cestami do zahraničí se množí případy, kdy auto znenadání vypoví službu, nejde opravit na místě a jediným řešením je odtah zpět do Česka. Není to jen problém starších vozů, zásadní závada může potkat i novější a dobře udržované auto. Pokud se něco takového stane i vám, nepropadejte panice. Díky správně nastavenému pojištění auta může být repatriace vozidla jednodušší, než jste očekávali.
zobrazit článek >Když vám chybí malý plastový díl, může vám zachránit nervy – i čas – 3D tisk
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
                Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
                Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
                Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.