aktuálně: 36 uzavírek, 7 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Orsák ve Vsetíně dosáhl na titul ve skupině N

5. listopadu 2010

Závěrečná soutěž rallysprintového šampionátu Rally Vsetín byla poslední letošní příležitostí získat mistrovské body. Za příjemného slunečného počasí pozdního babího léta se na Valašsku bojovalo do posledního kilometru především o bronzovou příčku. Jedním z aktérů strhující bitvy byl Jaroslav Orsák. I když souboj s Petákem nakonec o 1,6 s prohrál, mohl se radovat ze zisku titulu ve skupině N a třídě N4.

Posádka Jaroslav Orsák - Karel Vajík tradičně startovala s produkčním vozem Mitsubishi Lancer Evo 9 pod hlavičkou KIT Racing týmu. Do první sekce se třemi rychlostními zkouškami nastoupili s měkkou směsí pneumatik. Na úvodní ranní úsek to byla dobrá volba a výsledkem bylo skvělý třetí čas. Postupně se však začalo oteplovat a pneumatiky klouzaly. Jarek Orsák před sebe musel pustit Poláka Grzyba s Fabií S2000 a Jelínka s lancerem. Do druhé série vložek už šestadvacetiletý jezdec nastoupil s optimálním obutím, kterým byla tvrdá směs. Hned na Vesníku se blýskl druhým časem v absolutním pořadí a vrátil se na bronzovou pozici. Před závěrečnými dvěma rychlostními zkouškami měl 1,5 sekundový náskok před Petákem s Peugeotem 207 S2000.

Zkušený Josef Peták na předposlední zkoušce na stupně vítězů úspěšně zaútočil a Orsáka o jednu vteřinu předstihl. Posádce Orsák - Vajík se ve finálovém úseku nepodařilo úder zvrátit a musela se spokojit s bramborovou medailí. Na druhou stranu odrazili nápor finišujícího Tlusťáka s dalším speciálem kategorie Super 2000. Je známou pravdou, že zejména na technické trati jsou lehčí, kompaktnější a ovladatelnější vozy S2000 ve výhodě, zejména při brzdění do zatáček.

Vítězství ve skupině N znamenalo rallysprintový titul ve skupině i třídě N4. „Bylo pro nás překvapením, že Pepa dokázal jet tak rychle a bez chyb,“ přiznal sportovně Orsák. „Nešli jsme do souboje naplno, protože jsme chtěli konečně dojet do cíle. Potřebovali jsme body, abychom v tabulce skupiny N předstihli Krestu. To se nám podařilo a tak porážku nebereme nijak tragicky. Auto fungovalo tentokrát naprosto bezvadně.“

Po zrušení závěrečné soutěže slovenského mistrovství v Bratislavě bude posledním startem Jarka Orsáka zřejmě Pražský rallysprint.

Zdeněk Weiser

Další články

Garážový večírek, který má styl: Jídlo, pití a šipky

Někdy není potřeba vyrážet na dlouhou cestu, aby člověk zažil pořádnou jízdu. Stačí pár přátel, dobré jídlo, pití a prostředí, kde se cítíte jako doma – třeba garáž nebo dílna, která přes den slouží autu, ale večer se může proměnit ve stylové místo pro odpočinek.

zobrazit článek >

Jak dostat nepojízdné auto ze zahraničí? Správné pojištění může zachránit desítky tisíc

S letními cestami do zahraničí se množí případy, kdy auto znenadání vypoví službu, nejde opravit na místě a jediným řešením je odtah zpět do Česka. Není to jen problém starších vozů, zásadní závada může potkat i novější a dobře udržované auto. Pokud se něco takového stane i vám, nepropadejte panice. Díky správně nastavenému pojištění auta může být repatriace vozidla jednodušší, než jste očekávali.

zobrazit článek >

Co dělat, když díl do auta nikde nemají? Vytiskněte si ho!

Když vám chybí malý plastový díl, může vám zachránit nervy – i čas – 3D tisk

zobrazit článek >