aktuálně: 36 uzavírek, 2 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Orsák v Krkonoších bronzový

23. června 2010

Jaroslav Orsák letos bojuje na třech frontách a stejně jako loni se mu nejlépe daří v rallysprintovém šampionátu. Při čtvrtém dílu seriálu Rally Krkonoše v Trutnově obsadil obhájce titulu třetí příčku. Na stupních vítězů tak doprovodil dva mistry volantu - úřadujícího juniorského mistra světa Martina Prokopa a několikanásobného českého mistra Romana Krestu. Ačkoliv pětadvacetiletý valašský jezdec s produkčním Lancerem Evo 9 jeden z letošních závodů vynechal, postoupil na druhou příčku v průběžné tabulce.

Do podhůří Krkonoš přicestovala posádka Orsák - Vajík s jasným cílem vybojovat co největší počet mistrovských bodů. Úkol to nebyl jednoduchý, protože tradičně silné startovní pole speciálů kategorie WRC a Super 2000 obohatil atraktivní host z mistrovství světa Prokop s Fordem Fiesta S2000. Jarek Orsák se tentokrát vrhl do víry bitvy o sekundy od prvních kilometrů. Jeho nasazení poněkud přibrzdila „krizovka“ v rychlé pasáži úvodní vložky, kde neodhadl nájezdovou rychlost a oranžové mitsubishi se svezlo mimo stopu. Situace se naštěstí obešla bez následků a dva následující druhé absolutní časy vynesly Orsáka na výborné třetí místo těsně za Romana Krestu. Před závěrečným měřeným testem první poloviny soutěže ztrácel na Krestovu stříbrnou příčku pouhých 0,6 s. Na RZ 4 však přišlo další varování. „Asi jeden kilometr po startu jsem přebrzdil zatáčku a museli jsme se otočit,“ vysvětlil Orsák v servisu příčinu, proč zajel až sedmý čas.

Kresta mu odskočil jen o jednu sekundu a posádka Orsák -Vajík se ve druhé sekci znovu pokusila svoji ztrátu na lídra tabulky stáhnout. Po šesté vložce však bylo jasné, že útok na stříbrnou pozici není reálný a Jarek zvolnil. „Je nesmírně těžké držet s Krestou krok,“ přiznal v cíli Jaroslav Orsák. „Vyžaduje to maximální koncentraci a nasazení. Moje jízda navíc tentokrát postrádala plynulost a dělal jsem drobné chyby. Přesto si cením, že jsme Romana dokázali na úzké uskákané technické trati několikrát porazit. Bronz je samozřejmě výsledkem celého našeho týmu. Auto připravované týmem K.I.T. Racing jelo opět naprosto bez problémů a mohl jsem se plně věnovat řízení.“

Ani o prázdninách si Orsák od volantu soutěžního vozu neodpočine. První červencový víkend ho čeká mladoboleslavská Rally Bohemia a o týden později Rally Lubeník na Slovensku.

Zdeněk Weiser

Další články

Garážový večírek, který má styl: Jídlo, pití a šipky

Někdy není potřeba vyrážet na dlouhou cestu, aby člověk zažil pořádnou jízdu. Stačí pár přátel, dobré jídlo, pití a prostředí, kde se cítíte jako doma – třeba garáž nebo dílna, která přes den slouží autu, ale večer se může proměnit ve stylové místo pro odpočinek.

zobrazit článek >

Jak dostat nepojízdné auto ze zahraničí? Správné pojištění může zachránit desítky tisíc

S letními cestami do zahraničí se množí případy, kdy auto znenadání vypoví službu, nejde opravit na místě a jediným řešením je odtah zpět do Česka. Není to jen problém starších vozů, zásadní závada může potkat i novější a dobře udržované auto. Pokud se něco takového stane i vám, nepropadejte panice. Díky správně nastavenému pojištění auta může být repatriace vozidla jednodušší, než jste očekávali.

zobrazit článek >

Co dělat, když díl do auta nikde nemají? Vytiskněte si ho!

Když vám chybí malý plastový díl, může vám zachránit nervy – i čas – 3D tisk

zobrazit článek >