aktuálně: 35 uzavírek, 5 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Orsák sahal na domácí půdě na bronz

18. května 2010

Třetí díl rallysprintového seriálu Impromat Rallysprint Kopná se odehrával netradičně ve Vizovicích a pro obhájce titulu Jaroslava Orsáka byl téměř domácí soutěží. Tratě rychlostních zkoušek většinou dobře znali i jeho největší soupeři a navíc měli technickou výhodu.

Ve startovní listině figurovaly tři speciály WRC a sedm vozů kategorie Super 2000 v čele s dvojnásobným vítězem Romanem Krestou za volantem. Posádka Jaroslav Orsák – Karel Vajík zůstala věrná osvědčenému Mitsubishi Lancer Evo 9 skupiny N týmu K.I.T. Racing.

Navzdory nepříznivé předpovědi počasí celou sobotu nepršelo, ale na mnoha úsecích bylo hodně bláta, které s každým průjezdem přibývalo. Do itineráře se po několikaleté přestávce vrátila vložka Loučka, která soutěž zahajovala.

Pětadvacetiletý Orsák krátký úsek dobře znal ze svých amatérských začátků a uvedl se čtvrtým nejrychlejším časem. Ještě lépe se mu dařilo na RZ Raková, kde zajel třetí nejrychlejší čas a na bronzový stupínek se posunul i v průběžné klasifikaci rallysprintu. To ještě jela všechna tři „wéercéčka“. Rychlejší byli pouze Tarabus a Kresta s moderními speciály S2000, kteří spolu sváděli napínavou bitvu o vítězství.

Valašský jezdec potvrdil svoji pozici na stupních vítězů třetím časem i na RZ3 Kameňák a na svého nejbližšího pronásledovatele Odložilíka už měl k dobru téměř 8 sekund. Na následujícím rychlostním testu bohužel potkala posádku Orsák - Vajík smůla ve formě poškozené poloosy.

„Přestal nám fungoval zadní náhon,“ svěřil se v časové kontrole Orsák. „Nevěděli jsme zprvu, zda se jedná o poloosu nebo o diferenciál, ale museli jsme zvolnit a dvě zkoušky zbývající do servisu absolvovat na blinkry. Ztratili jsme téměř minutu a naše naděje na stupně vítězů se rozplynuly.“

Jaroslav Orsák klesl v průběžných výsledcích po RZ5 na pátou příčku za obě Škody Fabie S2000 Odložilíka a Grzyba. Do závěrečné sekce však odstartoval v bojovné náladě a při druhém průjezdu populárního „Baráku“ se blýskl dalším třetím časem. Předposlední vložku projel o 10 sekund rychleji než Roman Odložilík a do strhujícího finále oba vstupovali naprosto shodným časem! V úplném závěru však jezdec Fabie S2000 využil přednosti svého vozu a Orsáka porazil.

Mladík z Valašských Kloubouků ovšem neměl důvod ke smutku. Opět suverénně opanoval kategorii produkčních vozů a navzdory absenci na Rally Lužické hory patří Jarkovi Orsákovi v průběžné tabulce rallysprintového mistrovství ČR bronzová příčka.

Posádka nyní míří k našim východním sousedům, kde se zúčastní Salgó Gemer rally na slovenskomaďarském pomezí. Na svoji úspěšnou sérii se bude snažit navázat při třetí soutěži slovenského šampionátu.

Zdeněk Weiser

Další články

Eco-driving jako odpověď na vysoké ceny paliv

Rostoucí náklady na měsíční provoz automobilu vedou řadu řidičů v České republice k hledání způsobů, jak omezit výdaje spojené s tankováním. Jedním z nejúčinnějších a zároveň nejjednodušších řešení je eco-driving, tedy styl jízdy založený na plynulosti, předvídání dopravních situací a rozumném využívání možností vozidla.

zobrazit článek >

Jak financovat svůj snový vůz: Je lepší leasing, úvěr, nebo spořicí účet?

Chcete si pořídit nové auto, ale nevíte, jak ho financovat? Porovnali jsme výhody leasingu, úvěru i spoření, abyste našli cestu, která vám sedne.

zobrazit článek >

Jak ušetřit na dovolené autem po Evropě: Sledujte kurz eura a cestu plánujte

Cestování autem po Evropě může být levné, pokud víte, kdy vyrazit, kudy jet a jaký je aktuální kurz eura. V tomto článku vám přinášíme konkrétní rady, jak na dovolené finančně nevykrvácet a zároveň si ji užít naplno.

zobrazit článek >