aktuálně: 36 uzavírek, 5 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Martin Prokop opět v sevření továrních swiftů

12. října 2007

Martin Prokop s Janem Tománkem si po první etapě francouzské Tour de Corse drží výtečnou druhou příčku v sevření továrních jezdců Suzuki Aavy a Anderssona. Česká dvojice zajela na RZ 2 a 4 nejrychlejší časy, což znamenalo průběžné vedení, o které je až v závěru dne připravil estonský jezdec.

Týden po rychlých španělských asfaltech se junioři k závěrečnému závodu sezony přesunuli na Korsiku. Francouzský ostrov charakterizují zatáčkovité a uskákané tratě, často s rozbitým asfaltem. Rally tisíce zatáček, jak je Korsice rovněž přezdíváno, se letos navíc vrátila do podzimního termínu, který je často charakterizován nepředvídatelným počasím. To naštěstí letos neplatilo a podle předpovědí by slunečné počasí mělo vydržet i v průběhu dalších dvou dní.

Martin Prokop s Janem Tománkem absolvovali úvodní test 'bez přileb', naostro se začalo závodit až na druhé zkoušce. Tu dokázali vyhrát před Aavou a Anderssonem, což znamenalo očekávané pokračování španělského duelu. Třetí test se stal kořistí Aavy, ale sekundová ztráta českého dua je v poledním servisu udržela na vedoucí pozici.

Svůj náskok ještě posádka týmu Jipocar Racing dokázala navýšit na čtvrté zkoušce, ale na posledních dvou musela přepustit pozici lídra rychlému Aavovi. Poslední test absolvoval nejrychleji domácí Bonato, jeho ztráta na čelo JRC je však propastná.

„Vzhledem k počasí jsme vsadili na suché nastavení, obuli jsme tvrdý slick a od úvodních kilometrů jsme se vrhli do boje s konkurencí. Od začátku bylo jasné, že bude pokračovat náš souboj z Katalánska s dvojicí jezdců Suzuki. Ostatní, zejména v druhých průjezdech, tempu nestačili. Bohužel na poslední zkoušce jsme ztratili trochu více i my, což mě trochu zaskočilo. Neudělal jsem žádnou chybu, museli jet hodně rychle.“

„Citroën fungoval bez problémů, pouze na třetím testu přestalo auto dobíjet, výkon šel částečně dolů a jen se štěstím jsme dojeli do servisu. Sice jsme moc neztratili, ale na dosaženém čase to určitě muselo být znát. Podle mého se však určitě bude rozhodovat spíše zítra. Tratě jsou mnohem těžší, užší, povrch je mnohem více uskákaný a náročnější na optimální nastavení podvozku,“ zhodnotil první etapu Martin Prokop.

-top-

Další články

Jak ušetřit na dovolené autem po Evropě: Sledujte kurz eura a cestu plánujte

Cestování autem po Evropě může být levné, pokud víte, kdy vyrazit, kudy jet a jaký je aktuální kurz eura. V tomto článku vám přinášíme konkrétní rady, jak na dovolené finančně nevykrvácet a zároveň si ji užít naplno.

zobrazit článek >

Garážový večírek, který má styl: Jídlo, pití a šipky

Někdy není potřeba vyrážet na dlouhou cestu, aby člověk zažil pořádnou jízdu. Stačí pár přátel, dobré jídlo, pití a prostředí, kde se cítíte jako doma – třeba garáž nebo dílna, která přes den slouží autu, ale večer se může proměnit ve stylové místo pro odpočinek.

zobrazit článek >

Jak dostat nepojízdné auto ze zahraničí? Správné pojištění může zachránit desítky tisíc

S letními cestami do zahraničí se množí případy, kdy auto znenadání vypoví službu, nejde opravit na místě a jediným řešením je odtah zpět do Česka. Není to jen problém starších vozů, zásadní závada může potkat i novější a dobře udržované auto. Pokud se něco takového stane i vám, nepropadejte panice. Díky správně nastavenému pojištění auta může být repatriace vozidla jednodušší, než jste očekávali.

zobrazit článek >