aktuálně: 36 uzavírek, 6 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Všechno zlé je k něčemu dobré

9. září 2008

To si řekl tým ROTO Plzeň po nevydařeném startu na rallysprintu v Pačejově.

Do závodu nešla posádka Jan Šlehofer - Renáta Mourková s touhou ovlivnit celkové výsledky mistrovství republiky, týmový pilot se soustředí na dvoudenní soutěže. Pačejov ale patří do Západočeského regionu a tým považoval za jakousi morální povinnost i vůči svým příznivcům, startovní rampu překonat.

Bohužel se totéž nepodařilo s rampou závěrečnou. První rychlostní zkouška byla ještě v pořádku, ale druhá všechno zhatila. Na dlouhé rychlé rovině před nájezdem do vojenského prostoru se náhle z motoru zakouřilo a byl konec. Posádka tak nedojela ani do Bílenic, na které se spolujezdkyně těšila, protože tu má chalupu. To bylo ale až na čtvrté zkoušce.

Technici ještě týž den motor v plzeňské dílně rozebrali a zjistili, že závadu zapříčinil prasklý pístní čep. „Rovinu jsme projeli, odbočili a po akceleraci začal motor tarokovat a rázem za námi nebylo vidět. Jen jsem řekl Renátě - to je konec a pak jsme zastavili,“ popsal osudný okamžik Jan Šlehofer.

Pátek před startem věnoval pilot s šéfmechanikem Luďkem Svobodou až do pozdního večera ladění podvozku a změny zřejmě přinesly žádoucí efekt. Přední i zadní náprava je teď tvrdší a jízdním vlastnostem to prospělo. „Moc mě mrzí, že jsme nemohli projet alespoň ten vojenský prostor. Tam by se na panelech a hupech ukázalo, jak na tom vůz v porovnání s barumkou je,“ zalitoval ještě Šlehofer.

Tým ale teď už hledí vpřed, k Příbrami. Závada se naštěstí projevila ještě na méně důležité soutěži, až přímo na poslední rallye v roce by to bylo horší. Dvojici Jan Šlehofer - Zbyněk Soběhart jde o celkový úspěch v Mediasport mezinárodním mistrovství ČR. Ve skupině A, kde se uděluje titul mistra republiky, musí k dosažení cíle dojet jakkoliv, ale v každém případě před Josefem Sedláčkem. Ve třídě A6 stačí k zisku celkového vítězství i páté místo, ale s podmínkou, že budou Chodové rychlejší než Petr Zedník.

Oba úkoly jsou reálné, ale zároveň také obtížné. Roli bude hrát příprava, soustředění, technika i štěstí. Mnohé může tým plným nasazením ovlivnit, zbytek nikoliv. Následující dny věnují všichni své práci maximum, ostatní záleží na vyšší moci.

Vladimír Dolejš

Další články

Garážový večírek, který má styl: Jídlo, pití a šipky

Někdy není potřeba vyrážet na dlouhou cestu, aby člověk zažil pořádnou jízdu. Stačí pár přátel, dobré jídlo, pití a prostředí, kde se cítíte jako doma – třeba garáž nebo dílna, která přes den slouží autu, ale večer se může proměnit ve stylové místo pro odpočinek.

zobrazit článek >

Jak dostat nepojízdné auto ze zahraničí? Správné pojištění může zachránit desítky tisíc

S letními cestami do zahraničí se množí případy, kdy auto znenadání vypoví službu, nejde opravit na místě a jediným řešením je odtah zpět do Česka. Není to jen problém starších vozů, zásadní závada může potkat i novější a dobře udržované auto. Pokud se něco takového stane i vám, nepropadejte panice. Díky správně nastavenému pojištění auta může být repatriace vozidla jednodušší, než jste očekávali.

zobrazit článek >

Co dělat, když díl do auta nikde nemají? Vytiskněte si ho!

Když vám chybí malý plastový díl, může vám zachránit nervy – i čas – 3D tisk

zobrazit článek >