aktuálně: 46 uzavírek, 3 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Prokop před poslední etapou drží šestou pozici

27. května 2012

Náročnou sobotní etapu na Rally Acropolis má za sebou posádka Czech Ford National Teamu Martin Prokop a Zdeněk Hrůza. České duo do ní vstupovalo ze šestého místa průběžné klasifikace. Přesně dle předpokladů čekaly dnes závodníky a jejich automobily na tratích jedny z nejextrémnějších podmínek v celém seriálu mistrovství světa.

Ilustrační foto

Martin Prokop, pilot speciálu Ford Fiesta WRC, je popisuje takto: „Na trati byly dnes obrovské kameny, často to bylo na hranici sjízdnosti, takže jsme po domluvě s manažerem týmu zvolili na některých úsecích taktiku přežití a dokončení etapy s provozuschopným vozem. Vše samozřejmě s vědomím dvou rychlých posádek jen několik vteřin za námi. Ke všemu se na odpolední sekci přidal velice silný déšť, což podmínky učinilo ještě těžšími. Všichni jezdci z předních pozic, včetně nás, zvolili na odpoledne zcela nevhodné tvrdé pneumatiky, čímž bylo vše ještě ztíženo. Prostě jsme pluli po erzetách od strany ke straně...“

Pokračuje navigátor Zdeněk Hrůza: „Dnešní etapa byla skutečně nejrozbitější z celé rally. Dopolední sekce byla ještě celkem v pohodě, ovšem na RZ 11 jsme raději šetřili auto. Při nečekaném odpoledním dešti byla největší extrém RZ 16 kde to v druhé části klouzalo jako na sněhu. Závěrečný sjezd do cíle mi připomněl Monte Carlo. Ke konci etapy se opět objevil problém se zadním stabilizátorem, což nás stálo nějaký čas, přesto jsme dnes spokojeni.“

Manažer týmu Qurin Müller dodává: „Jsem rád, že máme náročnou sobotu za sebou bez větších krizovek a s fit autem. Dnes jako snad nikdy jindy pociťujeme rozdíl v přístupu k závodění s vlastním versus s pronajatým či továrním vozem. S Martinem jsme se dohodli, že raději určitá místa prodá, než abychom si koledovali o desetitisíci librovou extra fakturu z M-Sportu. Někteří fanoušci z toho asi nejsou nadšeni, ale my se v první sezoně s WRC nehodláme pustit do stylu ´věnec nebo kotrmelec´ jako někteří naši soupeři. Radši si přivezeme dobré body a nasbíráme zkušenosti s novým vozem.“

Přes zmíněnou taktiku Martin dokázal dnes dopoledne čelit dotírajícímu Katařanovi Attiyahovi i letos vynikajícímu Noru Ostbergovi, který necelou půl minutu ztráty stahoval celých šest rychlostních zkoušek. Ostberg se tedy během odpoledne před české duo dostal, ale po odstoupení Rusa Novikova kvůli potížím s vodní pumpou si naše posádka udržela šestou pozici průběžného pořadí.

V neděli čeká Martina se Zdeňkem posledních pět rychlostních zkoušek o celkové délce 66 km. Vítěze Rally Acropolis budeme znát po finálové Power Stage krátce po třinácté hodině středoevropského času.

Celý Jipocar Racing Team by tímto rovněž rád vyjádřil hlubokou lítost nad tragickou událostí, která postihla dnešní podnik Mezinárodního mistrovství ČR v rally v Českém Krumlově.

-pr-

Další články

Jak vybrat odnímatelné tažné zařízení?

Odnímatelné tažné zařízení je řešením, které je snadno dostupné a praktické. Pokusíme se vás o tom přesvědčit. Pokud vám záleží na troše pohodlí a praktičnosti, přečtěte si náš článek.

zobrazit článek >

Daňové služby Eurowag nabízejí řešení bez stresu

Setkali jste se někdy s někým, kdo rád podává daňové přiznání? Pokud ano, pravděpodobně má skvělého účetního. Většina lidí se však děsí toho, že budou muset třídit hory účtenek a faktur, seznamovat se s řadou složitých a archaických zákonů a věčně čekat na vrácení peněz.

zobrazit článek >

Závod na střechách: Vývoj a vzestup střešních nosičů pro outdoorové vybavení

Střešní nosiče jsou neocenitelným pomocníkem pro nejednoho řidiče. Umožňují přepravu lyží, jízdních kol, surfovacích prken, člunů a dalšího vybavení. Tato praktická zařízení prošla dlouhým vývojem, během nějž došlo k zásadním změnám a inovacím.

zobrazit článek >