Náročnou sobotní etapu na Rally Acropolis má za sebou posádka Czech Ford National Teamu Martin Prokop a Zdeněk Hrůza. České duo do ní vstupovalo ze šestého místa průběžné klasifikace. Přesně dle předpokladů čekaly dnes závodníky a jejich automobily na tratích jedny z nejextrémnějších podmínek v celém seriálu mistrovství světa.
Martin Prokop, pilot speciálu Ford Fiesta WRC, je popisuje takto: „Na trati byly dnes obrovské kameny, často to bylo na hranici sjízdnosti, takže jsme po domluvě s manažerem týmu zvolili na některých úsecích taktiku přežití a dokončení etapy s provozuschopným vozem. Vše samozřejmě s vědomím dvou rychlých posádek jen několik vteřin za námi. Ke všemu se na odpolední sekci přidal velice silný déšť, což podmínky učinilo ještě těžšími. Všichni jezdci z předních pozic, včetně nás, zvolili na odpoledne zcela nevhodné tvrdé pneumatiky, čímž bylo vše ještě ztíženo. Prostě jsme pluli po erzetách od strany ke straně...“
Pokračuje navigátor Zdeněk Hrůza: „Dnešní etapa byla skutečně nejrozbitější z celé rally. Dopolední sekce byla ještě celkem v pohodě, ovšem na RZ 11 jsme raději šetřili auto. Při nečekaném odpoledním dešti byla největší extrém RZ 16 kde to v druhé části klouzalo jako na sněhu. Závěrečný sjezd do cíle mi připomněl Monte Carlo. Ke konci etapy se opět objevil problém se zadním stabilizátorem, což nás stálo nějaký čas, přesto jsme dnes spokojeni.“
Manažer týmu Qurin Müller dodává: „Jsem rád, že máme náročnou sobotu za sebou bez větších krizovek a s fit autem. Dnes jako snad nikdy jindy pociťujeme rozdíl v přístupu k závodění s vlastním versus s pronajatým či továrním vozem. S Martinem jsme se dohodli, že raději určitá místa prodá, než abychom si koledovali o desetitisíci librovou extra fakturu z M-Sportu. Někteří fanoušci z toho asi nejsou nadšeni, ale my se v první sezoně s WRC nehodláme pustit do stylu ´věnec nebo kotrmelec´ jako někteří naši soupeři. Radši si přivezeme dobré body a nasbíráme zkušenosti s novým vozem.“
Přes zmíněnou taktiku Martin dokázal dnes dopoledne čelit dotírajícímu Katařanovi Attiyahovi i letos vynikajícímu Noru Ostbergovi, který necelou půl minutu ztráty stahoval celých šest rychlostních zkoušek. Ostberg se tedy během odpoledne před české duo dostal, ale po odstoupení Rusa Novikova kvůli potížím s vodní pumpou si naše posádka udržela šestou pozici průběžného pořadí.
V neděli čeká Martina se Zdeňkem posledních pět rychlostních zkoušek o celkové délce 66 km. Vítěze Rally Acropolis budeme znát po finálové Power Stage krátce po třinácté hodině středoevropského času.
Celý Jipocar Racing Team by tímto rovněž rád vyjádřil hlubokou lítost nad tragickou událostí, která postihla dnešní podnik Mezinárodního mistrovství ČR v rally v Českém Krumlově.
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.