aktuálně: 35 uzavírek, 2 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Chyběly dvě minuty...

16. července 2008

Velmi rychle ztratila šanci na kvalitní výsledek při Rally Bohemia Západočeská posádka Jan Sýkora - Martina Škardová. Technická závada jim vystavila stop už před startem soutěže. Sobotní etapu tak pojali jako sbírání zkušeností a test před Kopnou.

Velmi dramatické chvíle zažili nejen Honza s Martinou, ale i jejich příznivci u startovní rampy Rally Bohemia. Zatímco jednotlivé vozy startovaly do jedné z nejprestižnějších českých soutěží, italská „devítka“ se startovním číslem 25 byla v nedohlednu. Nepříliš šťastné boleslavské působení tím dosáhlo svého vyvrcholení.

„Smůla se na nás nalepila už při seznamovacích jízdách v podobě dvou defektů. Moc jsem chtěla Honzovi s přezouváním kol pomoci. V tak úmorném vedru, v němž jsem si sotva došla koupit nanuka, jsem však raději zůstala uvnitř auta a za přítomnosti klimatizace mu jeho výkon alespoň stopovala. Při přezouvání toho druhého byl o pět vteřin rychlejší,“ bere situaci dnes už s nadhledem Martina.

„Rychlostní zkoušky byly dlouhé a náročné a času na najíždění celkem málo. Měli jsme co dělat, abychom vše stihli napsat. Podařilo se a nemohli jsme se dočkat startu. Bohužel technické problémy nám neumožnily přijet na startovní rampu do patnácti minut po našem startovním čase. Chyběly nám dvě minutky. Nezbývalo než využít systém SupeRally a počkat si do druhého dne.

Zpočátku jsme sice uvažovali, zdali má smysl startovat bez nároku na výsledek. Vydali jsme se na chvilku podívat do Sosnové a když jsem viděla Honzův pohled na soutěžní auta, bylo mi jasné že pojedeme. Rozhodnutí bylo správné a získali jsme další cenné zkušenosti. Sobotní etapa vydala za dva sprinty a my si tak udělali malinko delší shakedown před Kopnou. Dokonce bych našla i nějaká pozitiva. Nemuseli jsme se například druhý den oblékat do zpocené kombinézy.“

Pro Honzu bylo období před Bohemii jedním z nejhektičtějších za poslední měsíce. Osobně se totiž podílel na opravě a přípravě auta. „Díky poničenému autu z Třebíče bylo deset dní před Bohemkou více než hektických. V dnešní době jsme však už díky onlineovým příběhům továrních týmů na raketové opravy tak nějak zvyklí. Můžu potvrdit, že v těch pár dnech letí čas neuvěřitelně rychle. Kluci od R.A.M si opravdu mákli. Auto bylo opraveno s velkou pílí. Přesto nám chyběla trocha štěstí a vyřadila nás skrytá elektrická závada. Bohužel se projevila příliš pozdě. Byl jsem velmi zklamán. Přesto si vážím vykonané práce Alexe, Martina, Jirky, Standy, prostě všech,“ oceňuje Honza obrovské pracovní úsilí svých mechaniků a kamarádů a dny a noci strávené na dílně.

„Auto se pro druhou etapu podařilo opravit a my mohli absolvovat nádherné sobotní vložky. Nebylo jednoduché nastoupit do rozjetého závodu. Navíc hned při prvním tvrdém brždění v lese ze Sychrova jsme prožili horkou chvilku v podobě nepříjemného spakování auta. Každopádně jsem za odjetí krásné a technické sobotní etapy moc rád. Poděkování především za shovívavost patří našim sponzorům, firmám Thermica Plus Liberec, Auta 24, Auto M Plus a Perso-MB.“

Vlastimil Resl

Další články

Eco-driving jako odpověď na vysoké ceny paliv

Rostoucí náklady na měsíční provoz automobilu vedou řadu řidičů v České republice k hledání způsobů, jak omezit výdaje spojené s tankováním. Jedním z nejúčinnějších a zároveň nejjednodušších řešení je eco-driving, tedy styl jízdy založený na plynulosti, předvídání dopravních situací a rozumném využívání možností vozidla.

zobrazit článek >

Jak financovat svůj snový vůz: Je lepší leasing, úvěr, nebo spořicí účet?

Chcete si pořídit nové auto, ale nevíte, jak ho financovat? Porovnali jsme výhody leasingu, úvěru i spoření, abyste našli cestu, která vám sedne.

zobrazit článek >

Jak ušetřit na dovolené autem po Evropě: Sledujte kurz eura a cestu plánujte

Cestování autem po Evropě může být levné, pokud víte, kdy vyrazit, kudy jet a jaký je aktuální kurz eura. V tomto článku vám přinášíme konkrétní rady, jak na dovolené finančně nevykrvácet a zároveň si ji užít naplno.

zobrazit článek >