aktuálně: 37 uzavírek, 16 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Rekonstrukce trati na okruhu v Mostě pokračuje

7. dubna 2008

Zatímco na konci února na mostecké trati ještě testovaly některé týmy závodní techniku pro letošní okruhovou sezónu, ve druhé březnové dekádě už byly na zdejší trati k vidění zcela jiné stroje.

V polovině měsíce byla zahájena avizovaná rekonstrukce dvou třetin povrchu trati Autodromu Most. Jde o technicky i finančně náročnou investiční akci, která ovšem zaručí, že kvalita zdejší trati si zachová konkurenceschopnost.

V sezóně, kdy bude v srpnu oslaveno rovné čtvrtstoletí od prvního zkušebního závodu, se tak okruh dočká výrazné obměny. Práce začaly o něco dříve oproti plánu, protože příznivé počasí na začátku března slibovalo, že o to dříve bude možné celou akci dokončit. Ochlazení v dalších dnech sice trochu znepříjemnilo podmínky realizátorům stavby, ale harmonogram prací by neměl být ohrožen.

„Zajímavostí je, že ve výběrovém řízení jsme nakonec vsadili na německého dodavatele, protože jde o společnost, která má dlouholeté zkušenosti právě s realizací extrémně namáhaných komunikací,“ řekl sportovní ředitel okruhu Michal Marek.

„Němečtí kolegové mají za sebou například úspěšnou rekonstrukci trati na Sachsenringu blízko Chemnitz. Tam se mimo jiné jezdí i světový šampionát MotoGP. A motocykloví bezpečnostní inspektoři jsou na kvalitu povrchu trati skutečně nejnáročnější. Saská trať ovšem po rekonstrukci bez problémů prošla všemi kontrolami,“ dodal.

Celá akce začala odstraněním starých obrubníků a dokonalým nivelizačním vytyčením nového povrchu. Následovalo postupné odfrézování starého povrchu a to hned v několika vrstvách. „Právě v této fázi se prudce ochladilo a začalo sněžit. Naštěstí při frézování a čištění ploch nižší teploty tolik nevadí. Horší by to bylo ve fázi pokládání nového koberce, což se bude dít také v několika vrstvách. To totiž vyžaduje teploty okolo patnácti stupňů. Počasí nám ale přeje a oteplení v samém závěru března dovolilo pokračovat v rekonstrukci odvodňovacích kanálů a obrubníků a také čištění odfrézovaných ploch, nanášení penetrace a pokládání prvních vrstev nové živičné směsi,“ vysvětlil Marek.

Nový povrch dostane i paddock mosteckého okruhu, kde ovšem probíhá ještě jedna akce, kterou si vyžádaly okolnosti. Zastaralá správní budova s restaurací a sociálním zařízením už přestala vyhovovat požadavkům.

Stoupající počet stájí hlavně při vrcholu sezóny, tedy při Evropském šampionátu tahačů, navíc vyžadoval stále víc prostoru pro týmová zázemí. Demolice bývalé správní budovy a rozšíření paddocku směrem k velké zatáčce v zadním traktu trati mezi posty dvanáct a třináct tento problém beze zbytku vyřeší.

-ric- ; (Internet)

Další články

Jak sjednat pojistku na auto, která bude odpovídat vašim potřebám

Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.

zobrazit článek >

Na co si dát pozor u sjednání povinného ručení při koupi ojetého vozu?

Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.

zobrazit článek >

Elektrický řetězový kladkostroj - nezbytný pomocník v mnoha odvětvích

Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.

zobrazit článek >