aktuálně: 37 uzavírek, 21 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Rekonstrukce trati na okruhu v Mostě pokračuje

7. dubna 2008

Zatímco na konci února na mostecké trati ještě testovaly některé týmy závodní techniku pro letošní okruhovou sezónu, ve druhé březnové dekádě už byly na zdejší trati k vidění zcela jiné stroje.

V polovině měsíce byla zahájena avizovaná rekonstrukce dvou třetin povrchu trati Autodromu Most. Jde o technicky i finančně náročnou investiční akci, která ovšem zaručí, že kvalita zdejší trati si zachová konkurenceschopnost.

V sezóně, kdy bude v srpnu oslaveno rovné čtvrtstoletí od prvního zkušebního závodu, se tak okruh dočká výrazné obměny. Práce začaly o něco dříve oproti plánu, protože příznivé počasí na začátku března slibovalo, že o to dříve bude možné celou akci dokončit. Ochlazení v dalších dnech sice trochu znepříjemnilo podmínky realizátorům stavby, ale harmonogram prací by neměl být ohrožen.

„Zajímavostí je, že ve výběrovém řízení jsme nakonec vsadili na německého dodavatele, protože jde o společnost, která má dlouholeté zkušenosti právě s realizací extrémně namáhaných komunikací,“ řekl sportovní ředitel okruhu Michal Marek.

„Němečtí kolegové mají za sebou například úspěšnou rekonstrukci trati na Sachsenringu blízko Chemnitz. Tam se mimo jiné jezdí i světový šampionát MotoGP. A motocykloví bezpečnostní inspektoři jsou na kvalitu povrchu trati skutečně nejnáročnější. Saská trať ovšem po rekonstrukci bez problémů prošla všemi kontrolami,“ dodal.

Celá akce začala odstraněním starých obrubníků a dokonalým nivelizačním vytyčením nového povrchu. Následovalo postupné odfrézování starého povrchu a to hned v několika vrstvách. „Právě v této fázi se prudce ochladilo a začalo sněžit. Naštěstí při frézování a čištění ploch nižší teploty tolik nevadí. Horší by to bylo ve fázi pokládání nového koberce, což se bude dít také v několika vrstvách. To totiž vyžaduje teploty okolo patnácti stupňů. Počasí nám ale přeje a oteplení v samém závěru března dovolilo pokračovat v rekonstrukci odvodňovacích kanálů a obrubníků a také čištění odfrézovaných ploch, nanášení penetrace a pokládání prvních vrstev nové živičné směsi,“ vysvětlil Marek.

Nový povrch dostane i paddock mosteckého okruhu, kde ovšem probíhá ještě jedna akce, kterou si vyžádaly okolnosti. Zastaralá správní budova s restaurací a sociálním zařízením už přestala vyhovovat požadavkům.

Stoupající počet stájí hlavně při vrcholu sezóny, tedy při Evropském šampionátu tahačů, navíc vyžadoval stále víc prostoru pro týmová zázemí. Demolice bývalé správní budovy a rozšíření paddocku směrem k velké zatáčce v zadním traktu trati mezi posty dvanáct a třináct tento problém beze zbytku vyřeší.

-ric- ; (Internet)

Další články

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >

Co byste měli vědět o pneumatikách Bridgestone a proč jsou skvělou volbou?

Bridgestone, světový lídr v produkci pneumatik, nabízí špičkovou technologii a inovace v rámci pneu pro osobní vozy, SUV a 4x4. Tady se podíváme na to co je značka Bridgestone vlastně zač, jaké pneu nabízí a co za výhody přináší řidičům, kteří hledají spolehlivost, bezpečnost a výkon.

zobrazit článek >