Zatímco na konci února na mostecké trati ještě testovaly některé týmy závodní techniku pro letošní okruhovou sezónu, ve druhé březnové dekádě už byly na zdejší trati k vidění zcela jiné stroje.
V polovině měsíce byla zahájena avizovaná rekonstrukce dvou třetin povrchu trati Autodromu Most. Jde o technicky i finančně náročnou investiční akci, která ovšem zaručí, že kvalita zdejší trati si zachová konkurenceschopnost.
V sezóně, kdy bude v srpnu oslaveno rovné čtvrtstoletí od prvního zkušebního závodu, se tak okruh dočká výrazné obměny. Práce začaly o něco dříve oproti plánu, protože příznivé počasí na začátku března slibovalo, že o to dříve bude možné celou akci dokončit. Ochlazení v dalších dnech sice trochu znepříjemnilo podmínky realizátorům stavby, ale harmonogram prací by neměl být ohrožen.
„Zajímavostí je, že ve výběrovém řízení jsme nakonec vsadili na německého dodavatele, protože jde o společnost, která má dlouholeté zkušenosti právě s realizací extrémně namáhaných komunikací,“ řekl sportovní ředitel okruhu Michal Marek.
„Němečtí kolegové mají za sebou například úspěšnou rekonstrukci trati na Sachsenringu blízko Chemnitz. Tam se mimo jiné jezdí i světový šampionát MotoGP. A motocykloví bezpečnostní inspektoři jsou na kvalitu povrchu trati skutečně nejnáročnější. Saská trať ovšem po rekonstrukci bez problémů prošla všemi kontrolami,“ dodal.
Celá akce začala odstraněním starých obrubníků a dokonalým nivelizačním vytyčením nového povrchu. Následovalo postupné odfrézování starého povrchu a to hned v několika vrstvách. „Právě v této fázi se prudce ochladilo a začalo sněžit. Naštěstí při frézování a čištění ploch nižší teploty tolik nevadí. Horší by to bylo ve fázi pokládání nového koberce, což se bude dít také v několika vrstvách. To totiž vyžaduje teploty okolo patnácti stupňů. Počasí nám ale přeje a oteplení v samém závěru března dovolilo pokračovat v rekonstrukci odvodňovacích kanálů a obrubníků a také čištění odfrézovaných ploch, nanášení penetrace a pokládání prvních vrstev nové živičné směsi,“ vysvětlil Marek.
Nový povrch dostane i paddock mosteckého okruhu, kde ovšem probíhá ještě jedna akce, kterou si vyžádaly okolnosti. Zastaralá správní budova s restaurací a sociálním zařízením už přestala vyhovovat požadavkům.
Stoupající počet stájí hlavně při vrcholu sezóny, tedy při Evropském šampionátu tahačů, navíc vyžadoval stále víc prostoru pro týmová zázemí. Demolice bývalé správní budovy a rozšíření paddocku směrem k velké zatáčce v zadním traktu trati mezi posty dvanáct a třináct tento problém beze zbytku vyřeší.
Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.
zobrazit článek >Bridgestone, světový lídr v produkci pneumatik, nabízí špičkovou technologii a inovace v rámci pneu pro osobní vozy, SUV a 4x4. Tady se podíváme na to co je značka Bridgestone vlastně zač, jaké pneu nabízí a co za výhody přináší řidičům, kteří hledají spolehlivost, bezpečnost a výkon.
zobrazit článek >Každý zkušený motocyklista ví, že kromě umění ovládat svůj stroj je klíčovým prvkem bezpečnosti na silnici správný výběr oblečení.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.