aktuálně: 1629 uzavírek, 27 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

"Nemyslíš - zaplatíš" se vrací na scénu

17. srpna 2011

Oddělení BESIP Ministerstva dopravy odstartovalo pod hlavičkou úspěšné značky „Nemyslíš - zaplatíš“ novou kontaktní kampaň se zaměřením na řidiče jednostopých vozidel. S kampaní, jejímž mottem je „Jízda o život,“ se veřejnost mohla setkat již v uplynulých týdnech na různých akcích určených přímo motorkářům.

Ilustrační foto

Řidiči motocyklů jsou dlouhodobě jednou z nejrizikovějších skupin účastníků silničního provozu. Například v loňském roce byla závažnost dopravních nehod s účastí motocyklu nejvyšší od roku 2006. V roce 2010 byl průměr 47,5 usmrcených osob na 1000 nehod, přičemž u řidičů osobních aut činil tento průměr pouze 11,6.

„Při pohledu na loňské nepříznivé statistiky se BESIP rozhodl této ohrožené skupině účastníků silničního provozu aktivně věnovat,“ říká vedoucí BESIP Kateřina Budínová a dodává „Motocyklisté jsou velice různorodou a ne zcela snadno oslovitelnou skupinou řidičů. Proto se snažíme jít jim naproti a nenásilnou formou zvýšit jejich povědomí o bezpečném ovládání silných strojů, poskytování první pomoci a v neposlední řadě o rizicích spojených s požitím alkoholu a návykových látek před jízdou.“

Kontaktní kampaň odstartovala koncem letošního července na motosrazu Motonálet v Nikolčicích u Brna a bude pokračovat i během září. Promotým BESIPu navštíví celkem šest akcí, které jsou mezi motorkáři známé a hojně navštěvované. V nejbližší době se tento tým představí v sobotu 27. srpna na srazu Motowims v Třebíči a následně 3. září na již 29. ročníku srazu Jawač v Jizbicích u Čechtic.

Za zvýšení povědomí o bezpečné jízdě se postavil i jediný zástupce České republiky v královské třídě MotoGP Karel Abraham mladší. Sám je občasným instruktorem motoškoly na Masarykově okruhu a má tak blízko i k běžným motorkářům pohybujícím se v provozu. „Vím, že naučit se jezdit na silné motorce není legrace. A sebelepší pilot může udělat při jízdě na hraně chybu. Na okruhu to většinou skončí rozbitou motorkou a roztrhanou kombinézou, zatímco na silnici má stejný pád tragické následky. Sám na motorce v provozu jezdím, ale nikdy neriskuju,“ říká motocyklový závodník Karel Abraham.

Za pravdu mu dává i ředitel služby dopravní policie plk. Leoš Tržil: „Bohužel se často setkáváme s nehodami, kterým by se dalo předejít, kdyby řidič motocyklu dokázal svůj stroj lépe ovládat. Spousta motorkářů stále neví, jak správně brzdit, jak správně zatočit nebo se vyhnout náhlé překážce.“ Tržilova slova dokazují i loňské statistiky. Z 96 usmrcených motocyklistů bylo viníkem nehody plných 62. Za 65 % smrtelných nehod si tak motorkáři mohli sami. Vedení BESIPu je přesvědčeno, že letní kampaň zaměřená na motorkáře pomůže snížit jejich hrozivě vysokou nehodovost.

-ric- ; Besip

Další články

Možné problémy při sjednávání povinného ručení

Povinné ručení je základem drtivé většiny vozidel. Zřízení tohoto pojištění je úzce svázáno s nákupem nového vozu, občas se ale vyplatí změnit povinné ručení i pro stávající vůz. Jaké nástrahy Vás mohou při sjednávání nového povinného ručení potkat?

zobrazit článek >

Jak se nenechat podvést při koupi ojetého vozu?

Může se zdát, že koupě ojetého automobilu je snadná a jednoduchá. Vzhledem k tomu, že se většinou jedná o velký obnos peněz, tak byste správný výběr neměli podcenit. Vyhnete se tak “pokladničce” a jiným problémům v budoucnosti.

zobrazit článek >

13 situací, ve kterých vás povinné ručení neochrání

Povinné ručení chrání řidiče, který způsobil nehodu, před vysokými náhradami škod za zničený majetek nebo podlomené zdraví ostatních účastníků. V některých případech však pojišťovna mnohdy milionové plnění nevyplatí – proč?

zobrazit článek >