Mladoboleslavská automobilka zahajuje projekt, který má zvýšit bezpečnost jejích vozů. Odborníci pořídí údaje o místě nehody, podmínkách, havarovaných autech a jejich parametrech, škodě nebo o zraněních. Automobilka tak zahajuje ojedinělý projekt s názvem Výzkum dopravní bezpečnosti.
„Je unikátní a v Česku se zatím nic takového nedělalo. V jiných evropských zemích ale ano. Jsem přesvědčen, že se nám na základě reálných zkušeností získaných při dopravních nehodách podaří vyrábět ještě bezpečnější auta,“ řekl člen představenstva Škoda Auto Martin Jahn.
Motivací podle něj je neustálé zvyšování bezpečnosti vozů. „Chceme vidět, jak se naše auta chovají při nehodách, k jakým zraněním a deformacím vozů dochází. Tyto informace jsou pro nás velice cenné,“ podotkl Jahn.
Podle dopravního experta Stanislava Humla je projekt zajímavý. „Nikdy jsem o ničem podobném neslyšel. Z hlediska vývoje aut to může být dobré, věřím, že to k bezpečnosti přispěje. Neumím si ale představit, jak to bude v praxi fungovat. Například, že by někdo donutil lidi čekat, než odborníci ze Škodovky k místu dojedou,“ řekl Huml.
Velmi důležitou složkou bude dopravní policie. Právě ta speciální tým přivolá. „Pokud se stane dopravní nehoda, která zapadá do projektu, zavoláme na linku zřízenou přímo pro tento účel a nebudeme bránit výjezdové skupině Škoda Auto, aby si provedla své vlastní měření,“ vysvětlil celý postup Jiří Ušák, ředitel dopravní policie Severočeského kraje.
Jako příklad uvedl nehodu, kdy za autem s ABS bude nepřerušovaná brzdná dráha. “Pokud si někdo například poraní koleno o kličku od stahování oken, je to také důvod volat,„ podotkl Ušák.
Další nehody, které do projektu zapadnou, jsou i ty, kde bude aktivován airbag nebo se střetne vůz s chodcem či cyklistou. Podle Ušáka může jít měsíčně asi o desítku nehod.
Na bezplatnou telefonní linku 800 634 639 ale může ode dneška zavolat každý, kdo bude svědkem nehody, v níž bude figurovat vůz Škoda Auto.
Tovární tým bude zkoumat jen auta stará dva až tři roky. “Novější vozy jsou bezpečnější. Vysoká úmrtnost na českých silnicích souvisí i s vysokým stářím vozů, které tu jezdí. Čím dál více se stáváme vrakovištěm Evropy, dovoz vozů starších než deset let stále stoupá," řekl Martin Jahn s tím, že projekt po roce vyhodnotí.
Oblíbenost elektrokoloběžek stoupá. Není divu, představují rychlý, ekologický a pohodlný způsob transportu. Když navíc využíváte městské sdílené koloběžky, nevyjde vás to příliš draho. Znáte ale pravidla upravující jízdu na koloběžce? Víte, kde s ní smíte a nesmíte jezdit? Pojďme se nato podívat.
zobrazit článek >Každé vozidlo má svůj VIN kód. Jedná se o jedinečný 17místný mezinárodní kód, který dané vozidlo identifikuje a můžete si podle něj ověřit jeho historii. Nebo vám pomůže prověřit stav tachometru.
zobrazit článek >Když se řekne Dacia Duster, možná si představíte nenápadné auto, ale tato nová verze 2024 přináší víc, než byste čekali.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.