Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Odborníci Škoda Auto budou u vážných nehod

17. ledna 2008

Mladoboleslavská automobilka zahajuje projekt, který má zvýšit bezpečnost jejích vozů. Odborníci pořídí údaje o místě nehody, podmínkách, havarovaných autech a jejich parametrech, škodě nebo o zraněních. Automobilka tak zahajuje ojedinělý projekt s názvem Výzkum dopravní bezpečnosti.

„Je unikátní a v Česku se zatím nic takového nedělalo. V jiných evropských zemích ale ano. Jsem přesvědčen, že se nám na základě reálných zkušeností získaných při dopravních nehodách podaří vyrábět ještě bezpečnější auta,“ řekl člen představenstva Škoda Auto Martin Jahn.

Motivací podle něj je neustálé zvyšování bezpečnosti vozů. „Chceme vidět, jak se naše auta chovají při nehodách, k jakým zraněním a deformacím vozů dochází. Tyto informace jsou pro nás velice cenné,“ podotkl Jahn.

Podle dopravního experta Stanislava Humla je projekt zajímavý. „Nikdy jsem o ničem podobném neslyšel. Z hlediska vývoje aut to může být dobré, věřím, že to k bezpečnosti přispěje. Neumím si ale představit, jak to bude v praxi fungovat. Například, že by někdo donutil lidi čekat, než odborníci ze Škodovky k místu dojedou,“ řekl Huml.

Velmi důležitou složkou bude dopravní policie. Právě ta speciální tým přivolá. „Pokud se stane dopravní nehoda, která zapadá do projektu, zavoláme na linku zřízenou přímo pro tento účel a nebudeme bránit výjezdové skupině Škoda Auto, aby si provedla své vlastní měření,“ vysvětlil celý postup Jiří Ušák, ředitel dopravní policie Severočeského kraje.

Jako příklad uvedl nehodu, kdy za autem s ABS bude nepřerušovaná brzdná dráha. “Pokud si někdo například poraní koleno o kličku od stahování oken, je to také důvod volat,„ podotkl Ušák.

Další nehody, které do projektu zapadnou, jsou i ty, kde bude aktivován airbag nebo se střetne vůz s chodcem či cyklistou. Podle Ušáka může jít měsíčně asi o desítku nehod.

Na bezplatnou telefonní linku 800 634 639 ale může ode dneška zavolat každý, kdo bude svědkem nehody, v níž bude figurovat vůz Škoda Auto.

Tovární tým bude zkoumat jen auta stará dva až tři roky. “Novější vozy jsou bezpečnější. Vysoká úmrtnost na českých silnicích souvisí i s vysokým stářím vozů, které tu jezdí. Čím dál více se stáváme vrakovištěm Evropy, dovoz vozů starších než deset let stále stoupá," řekl Martin Jahn s tím, že projekt po roce vyhodnotí.

-ric- ; Idnes

Další články

Nejlepší roční období ke koupi auta? Známe odpověď.

Prodej ojetých aut během jara a léta vždy stoupne. Jsou však letní měsíce ty správné ke koupi ojetin? Nebo se vyplatí počkat na chladnější část roku? Známe odpověď.

zobrazit článek >

Do kdy platí povinné ručení původního majitele, když kupujete ojetý vůz?

Při koupi nového vozu nemá auto ještě žádné povinné ručení - a vy jej musíte mít sjednáno nejpozději minutu před tím, než s vozem z autosalonu odjedete. Ale jak je to v případě, že kupujete auto ojeté, které zatím ještě má původního majitele? Kdy nejpozději musí nastoupit vaše povinné ručení? Je to celkem snadné, v této situaci totiž platí jediné pravidlo.

zobrazit článek >

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >