aktuálně: 355 uzavírek, 12 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Fabia RS a Fabia Combi RS se představují

8. března 2010

Modely Fabia a Fabia Combi RS osazené benzinovým čtyřválcem 1,4/132 kW s dvojitým přeplňováním představuje Škoda Auto na autosalonu v Ženevě. Kombinace kompresoru a turbodmychadla umožňuje plynulý a agresivní nárůst výkonu motoru.

Maximální rychlost 224 km/h (u verze Combi 226 km/h) a zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 7,3 sekund pro obě varianty zaručují sportovní svezení. Se spotřebou 6,4 l/100 km nabízí Fabia RS vysoký výkon při současném maximálním využití paliva a hospodárnosti provozu.

„Modelové deriváty RS jsou pro značku Škoda logickou návazností na více než stoletou tradici v oblasti motorsportu. Věříme, že modely Fabia RS a Fabia Combi RS přispějí k zatraktivnění a ještě větší emocionalizaci modelové řady Fabia v České republice. První vozy budou zákazníkům na domácím trhu k dispozici od 2. poloviny roku 2010,“ uvedl Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu.

Obě sportovní verze zaujmou designem předního nárazníku a integrovaných mlhových světlometů, které lze na přání vybavit Corner funkcí. Místo mlhovek mohou být světla pro denní svícení na bázi LED diod. Sportovní geny v portfoliu modelové řady Fabia podtrhují 17" kola Gigaro z lehké slitiny vyvinutá speciálně pro RS, červeně lakované brzdové třmeny nebo tónovaná skla. Zádi dominuje nový nárazník s difuzorem a dvojitá koncovka výfuku. Vedle jednobarevného provedení modelu bude nová Fabia RS nabízena s možností barevných kombinací některých prvků vozu. Střecha, střešní spoiler a litá kola budou u verze hatchback, v závislosti na barvě vozu, k dispozici ve třech různých odstínech: volit lze mezi černým, bílým a stříbrným barevným provedením.

Sportovní podvozek spolu s asistenčními systémy ESP, ABS, ASR, naladěnými na vysoké jízdní výkony, zaručuje bezpečnou, avšak dynamickou jízdu. Nově přibyla funkce XDS, která při průjezdu zatáčkou elektronicky přibrzdí přední vnitřní kolo, což má za následek zvýšení točivého momentu

na vnějším předním kole. Otáčivý moment, který tím vzniká, dává vozu vysokou agilitu při průjezdu zatáčkou. Kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách a asistent rozjezdu do kopce se dodávají standardně a zvyšují nejen komfort, ale i bezpečnost posádky.

V interiéru nabízí Fabia RS a Fabia Combi RS výškově nastavitelná sportovní sedadla s logem RS na opěradle. Tříramenný kožený sportovní volant se na přání dodává i v multifunkční verzi s ovládacími prvky (pádly) řazení sedmistupňové automatické převodovky DSG. Čistotu designu vnitřního prostoru podtrhuje přístrojová deska v odstínu Onyx a pedály z ušlechtilé oceli opatřené protiskluzovými plochami.

V návaznosti na design vozu Fabia RS připravila Škoda pozměněný vzhled i pro svůj rallye vůz Fabia S2000. Dle nových regulí FIA pro kategorii Super 2000 došlo k rozšíření vozu na 1820 mm, modifikována byla rovněž oblast sacího a výfukového systému motoru.

-ric- ; Škoda

Další články

7 nejdůležitějších informací o povinném ručení, které musíte znát

Jestliže vlastníte motorové vozidlo, pak máte rovněž sjednáno autopojištění neboli povinné ručení. Víte o něm ale vše? Možná vás překvapí, co vše ovlivňuje jeho cenu, kdy ho nelze uplatnit nebo jak na pojistce ušetřit.

zobrazit článek >

Jaké jsou výhody bezkontaktních plateb v nákladní dopravě?

Pokud se chcete se svou firmou prosadit ve světě logistiky, musíte znát legislativu a mít přehled o veškerých provedených finančních transakcích. Jenže jakým způsobem udržet pod kontrolou platby za mýtné nebo palivo? Vsaďte na bezkontaktní platby.

zobrazit článek >

Možné problémy při sjednávání povinného ručení

Povinné ručení je základem drtivé většiny vozidel. Zřízení tohoto pojištění je úzce svázáno s nákupem nového vozu, občas se ale vyplatí změnit povinné ručení i pro stávající vůz. Jaké nástrahy Vás mohou při sjednávání nového povinného ručení potkat?

zobrazit článek >