Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Nová tvář modelů Fabia a Roomster

24. února 2010

Představujeme první fotografii nejmenší produktové řady, která prošla kompletním faceliftem. Mění se jak vzhled, tak především použité technologie a motorizace. Díky zcela nově navržené přídi zdůrazňující šířku vozu, působí Fabia i Roomster na silnici při stejné výšce sebevědomě a dynamicky. Facelift zahrnuje i modelové varianty Scout, které se rovněž představí počátkem března na mezinárodním autosalonu v Ženevě.

Omlazený vzhled vozů Fabia a Roomster podtrhuje nová mřížka chladiče a trojrozměrně tvarované světlomety, které se podstatně rozšířily a zdůrazňují horizontální linii vozu. Zachovány zůstaly přednosti, jako jsou tvar prosklených ploch kolem kabiny vozu, připomínající hledí přílby, který je důležitým identifikačním prvkem modelů Roomster a Fabia. Modernizaci obou modelových řad doplňují dále např. nová hliníková kola, společně s novými ozdobnými kryty kol a novými odstíny laku.

S modelovou řadou Fabia se společnosti Škoda Auto v uplynulých letech podařilo vytvořit základ portfolia kompaktních vozů, které zahrnuje již pět různých modelů. Stejně jako Fabia dostanou i modely Fabia Combi a Roomster s novou tváří řadu technických zlepšení. Svou premiéru si na ženevském autosalonu odbudou moderní, většinou přeplňované motory. Právě motorová paleta modelových řad Fabia a Roomster, je jádrem všech změn.

V České republice bude celkově k dispozici pět zážehových a tři vznětové motorizace. Výkonové spektrum u benzínových agregátů sahá od 44 kW do 77 kW u modelu Fabia, resp. od 51 kW do 77 kW u modelu Roomster. Všechny pohonné jednotky, dodávané do zemí Evropské Unie, splňují normu EU 5, nabízí nízkou spotřebu a tím i mimořádně nízké emise CO2.

„Dlouhodobě nejprodávanější motorizace v ČR o zdvihovém objemu 1,2 litru, dosáhla díky modernizaci motorové palety modelových řad Fabia a Roomster výrazného technického pokroku. Nový motor 1,2 TSI zaujme točivým momentem a silným zátahem v širokém spektru otáček při současně hospodárné ekonomice provozu,“ říká Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu.

Přeplňovaný benzinový čtyřválec 1,2 TSI bude k dispozici ve dvou výkonových verzích - 63 kW a 77 kW pro obě modelové řady. Cílem vývoje bylo zlepšení nejen samotného výkonu pohonných agregátů, ale i šetrnost vůči životnímu prostředí. Ve spojení s optimalizovanou dvojspojkovou převodovkou DSG, která pracuje se sedmi převodovými stupni, nabízí nový zážehový motor 1,2 TSI o výkonu 77 kW spotřebu 5,3 litru na 100 km. Obě výkonové varianty budou k dispozici také s pětistupňovou manuální převodovkou.

Dieselové motory zahrnují výkonnostní spektrum od 55 kW do 77 kW při zdvihovém objemu 1,2 a 1,6 litru. Všechny vznětové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic. Mezi nejdůležitější změny patří přechod na vysokotlaké vstřikování pomocí systému Common Rail, který dosahuje vstřikovacích tlaků až 160 MPa a rychlá reakce piezo-vstřikovačů, umožňující provést až pět vstřiků v jednom taktu. Vozy tak nabídnou citelně klidnější chod motoru a snížení emisí škodlivin; všechny dieselové motorizace se mohou pochlubit emisemi pod 110g CO2/km. Zplodiny se u všech verzí modelů Fabia a Roomster s dieselovým motorem čistí v oxidačním katalyzátoru a prostřednictvím recirkulace výfukových plynů.

Paleta motorizací modelové řady Fabia a Roomster pro ČR:

- 1,2 HTP/44 kW (60 k) (ne pro Roomster)

- 1,2 12V HTP/51 kW (70 k)

- 1,4 16V/63 kW (86 k)

- 1,2 TSI/63 kW (86 k)

- 1,2 TSI/77 kW (105 k)

- 1,2 TDI CR DPF/55 kW (75 k)

- 1,6 TDI CR DPF/66 kW (90 k)

- 1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 k)

-ric- ; Škoda

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >