aktuálně: 37 uzavírek, 19 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Prodejní výsledky Škoda Auto za rok 2009 v ČR

8. ledna 2010

Škoda Auto dodala zákazníkům v České republice v roce 2009 celkem 56 504 vozů a potvrdila vedoucí pozici na tuzemském trhu v segmentu osobních a užitkových vozů.

V krizovém roce, kdy celkový trh v České republice poklesl ve srovnání s rokem 2008 o více než 22 000 vozů (-11,1%*) to znamená tržní podíl přibližně 31,2%*.

Zájem o vozy Škoda v průběhu roku neustále rostl, jen za poslední čtvrtletí bylo na český trh dodáno o 25% více než loni. V součtu za celý rok poklesly dodávky zákazníkům v ČR o 2,6% (-1.497 vozů), což je výrazně menší pokles než propad celkového trhu.

Nejprodávanější modelovou řadou Škoda v roce 2009 v ČR byla Octavia s 24 951 prodanými vozy. Stala se tak poprvé od roku 2000 nejprodávanějším modelem společnosti v ČR, když překročila loňské výsledky o 18,5%.

Prodejní výsledky za rok 2009 komentoval vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu Jan Hurt: „Přes stagnaci a propad na začátku roku v důsledku celosvětové hospodářské krize se nám zejména ve druhé polovině roku 2009 podařilo navýšit objemy prodeje a potvrdit stabilní pozici ve středoevropském regionu. Reálný výsledek registrací vozů v ČR ovlivnilo i zavedení tzv. “šrotovací prémie„ a následný odliv vozidel do okolních států EU. Vylepšit nepříznivou situaci na domácím trhu z počátku roku nám pomohla především důsledná produktová ofenziva.

V průběhu roku 2009 jsme představili omlazené verze modelových derivátů Octavia RS a Scout, zahájili jsme prodej prvního českého SUV – modelu Yeti, který se krátce po svém uvedení na trh stal nejprodávanějším vozem ve své třídě. V závěru roku 2009 jsme uvedli na trh nový Superb Combi. Máme před sebou velice těžký rok, přesto věříme v oživení budoucích prodejů. I nadále budeme českým zákazníkům nabízet atraktivní vozy za férové ceny.

Aktuálně to potvrzuje například nová prodejní akce nazvaná “Vystartujte včas„! Ta umožňuje získat na začátku roku vozy Škoda v modelových řadách Fabia, Roomster, Octavia Tour, Octavia i Yeti za výrazně lepších podmínek než doposud. Úspory u jednotlivých modelů činí až 186 000,- Kč, například model Fabia je nyní k dostání už za 199 900,- Kč“.

Loňské prodejní výsledky značky Škoda na domácím trhu prospějí rovněž životnímu prostředí. V rámci projektu: “Za každé prodané auto v České republice jeden zasazený strom", vysadí Škoda Auto přesně 56 504 sazenic stromků ve vybraných lokalitách ČR.

-ric- ; Škoda

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >