Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Prodeje Škoda Auto za leden až říjen 2009

16. listopadu 2009

Prodeje Škoda Auto se za uplynulých deset měsíců 2009 výrazně přiblížily objemům loňského roku, v Číně pak překročily hranici 100 000 vozů.

Od ledna do října dodala Škoda Auto zákazníkům po celém světě 570 217 vozů, což v porovnání s rekordním rokem 2008 znamená pokles o pouhých 1,7 %. Celkově se tak největší česká automobilka přiblížila prodejním cílům pro rok 2009.

V Číně tento týden překročil prodej hranici 100 000 vozů a značka Škoda se tak zařadila na druhé místo mezi podniky se zahraniční účastí a největším růstem na trhu, ačkoli na místní trh vstoupila teprve před třemi lety. Od ledna do října prodala česká automobilka v Číně 95 679 vozů, což znamená meziroční nárůst 92,8%.

„Čína se vyvinula v jeden z našich klíčových trhů v rámci globální strategie společnosti Škoda Auto a hraje významnou roli v budoucím rozvoji značky. Velký úspěch zaznamenala Octavia už od zahájení prodeje v červnu 2007, na úspěšné cestě ji v prosinci minulého roku následovala Fabia. Důležitým krokem v expanzi na tomto dynamickém trhu pak bylo představení modelu Superb v letošním srpnu. Překročení hranice 100.000 vozů je pro nás důležitým milníkem rozvoji značky Škoda v Číně a zároveň také motivací, abychom v tomto pozitivním vývoji nadále pokračovali,“ uvedl Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje.

„Škoda se u čínských zákazníků setkává s velice úspěšným přijetím. To platí pro všechny tři produktové řady zavedené v Číně. Hodláme zde nabízet vysoce kvalitní produkty a překonat tak očekávání našich zákazníků,“ prohlásil Alfred Rieck, prezident Škoda China a výkonný viceprezident Volkswagen Group China.

Objemově nejsilnějším trhem značky Škoda zůstává v meziročním srovnání Německo. Nárůst kumulativních prodejů dosáhl v říjnu 53,4 %. Celkové dodávky zákazníkům činí za prvních deset měsíců 145 043 vozů. Pozitivně se vyvíjí situace také na českém trhu. Dodávky zákazníkům zde za prvních deset měsíců dosáhly 45 385 vozů, což proti roku 2008 znamená růst tržního podílu na současných 30,5 %.

„Potvrzuje se, že zákazníci pozitivně reagují na aktuální nabídku a férové ceny. Aktuálně nabízíme hned několik akčních modelů. Škoda Yeti, nedávno uvedený na trh již obsadil se 760 registracemi 3. příčku v segmentu malých SUV. Prodeje a podíl značky na českém trhu se tak začínají stabilizovat,“ uvedl Jan Hurt, vedoucí prodeje Škoda Auto pro střední Evropu.

Celkově nejúspěšnějšími modely značky jsou Škoda Superb, jehož prodeje za prvních deset měsíců vzrostly o 79,2 % na 33 434 vozů, a objemově zdatnější Škoda Fabia s nárůstem prodejů o 6,4 % (tj. 226 683 vozů). Objemovým lídrem prodejů je pak Škoda Octavia s počtem 263 480 vozů (tj. meziroční pokles o 11,6 %).

-ric- ; Škoda

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >