Zákruta.cz  >  

Prodeje Škoda Auto za leden až říjen 2009

16. listopadu 2009

Prodeje Škoda Auto se za uplynulých deset měsíců 2009 výrazně přiblížily objemům loňského roku, v Číně pak překročily hranici 100 000 vozů.

Od ledna do října dodala Škoda Auto zákazníkům po celém světě 570 217 vozů, což v porovnání s rekordním rokem 2008 znamená pokles o pouhých 1,7 %. Celkově se tak největší česká automobilka přiblížila prodejním cílům pro rok 2009.

V Číně tento týden překročil prodej hranici 100 000 vozů a značka Škoda se tak zařadila na druhé místo mezi podniky se zahraniční účastí a největším růstem na trhu, ačkoli na místní trh vstoupila teprve před třemi lety. Od ledna do října prodala česká automobilka v Číně 95 679 vozů, což znamená meziroční nárůst 92,8%.

„Čína se vyvinula v jeden z našich klíčových trhů v rámci globální strategie společnosti Škoda Auto a hraje významnou roli v budoucím rozvoji značky. Velký úspěch zaznamenala Octavia už od zahájení prodeje v červnu 2007, na úspěšné cestě ji v prosinci minulého roku následovala Fabia. Důležitým krokem v expanzi na tomto dynamickém trhu pak bylo představení modelu Superb v letošním srpnu. Překročení hranice 100.000 vozů je pro nás důležitým milníkem rozvoji značky Škoda v Číně a zároveň také motivací, abychom v tomto pozitivním vývoji nadále pokračovali,“ uvedl Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje.

„Škoda se u čínských zákazníků setkává s velice úspěšným přijetím. To platí pro všechny tři produktové řady zavedené v Číně. Hodláme zde nabízet vysoce kvalitní produkty a překonat tak očekávání našich zákazníků,“ prohlásil Alfred Rieck, prezident Škoda China a výkonný viceprezident Volkswagen Group China.

Objemově nejsilnějším trhem značky Škoda zůstává v meziročním srovnání Německo. Nárůst kumulativních prodejů dosáhl v říjnu 53,4 %. Celkové dodávky zákazníkům činí za prvních deset měsíců 145 043 vozů. Pozitivně se vyvíjí situace také na českém trhu. Dodávky zákazníkům zde za prvních deset měsíců dosáhly 45 385 vozů, což proti roku 2008 znamená růst tržního podílu na současných 30,5 %.

„Potvrzuje se, že zákazníci pozitivně reagují na aktuální nabídku a férové ceny. Aktuálně nabízíme hned několik akčních modelů. Škoda Yeti, nedávno uvedený na trh již obsadil se 760 registracemi 3. příčku v segmentu malých SUV. Prodeje a podíl značky na českém trhu se tak začínají stabilizovat,“ uvedl Jan Hurt, vedoucí prodeje Škoda Auto pro střední Evropu.

Celkově nejúspěšnějšími modely značky jsou Škoda Superb, jehož prodeje za prvních deset měsíců vzrostly o 79,2 % na 33 434 vozů, a objemově zdatnější Škoda Fabia s nárůstem prodejů o 6,4 % (tj. 226 683 vozů). Objemovým lídrem prodejů je pak Škoda Octavia s počtem 263 480 vozů (tj. meziroční pokles o 11,6 %).

-ric- ; Škoda

Další články

Nejen létem s autochladničkou

Nejen létem s autochladničkou

Autochladnička nebo chladící box pomohou udržet potraviny v chladnu a tím je uchrání před letním horkem. Tyto výrobky se liší nejen ceně a objemu, ale i v době, po kterou je možné potraviny skladovat. Na www.cenovyradar.cz se dozvíte více.

celý článek >
Vydejte se na cesty s Tipli, bude to zábava za málo peněz

Vydejte se na cesty s Tipli, bude to zábava za málo peněz

Kdo by neměl rád cestování. Někdo se na cesty vydává pravidelně, pracovně nebo jen za zábavou, další cestují pouze během dovolené. V každém případě, je však potřeba zvolit vhodný dopravní prostředek a vybrat si dokonalé ubytování. Pomůže vám Tipli.

Novinky v povinném ručení

Novinky v povinném ručení

Povinné ručení je zákonem vyžadovaná povinnost každého majitele motorového vozidla. Víte ale, na co všechno se pojistné plnění vztahuje? Připravili jsme pro vás článek s obecnými informacemi a novinkami pro letošní rok.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.