Škoda Auto nasazuje v Ruské federaci i přes stávající krizi do výroby model Octavia. Kompletní produkce navíc začíná 11 měsíců před původně plánovaným termínem.
Tržní podíl značky Škoda v Rusku vzrostl na 2,5 %. Prodeje společnosti Škoda Auto v Rusku klesají pomaleji, než celkový domácí automobilový trh. Ten proti loňsku v prvních třech čtvrtletích klesl o 51 %. Na ruském trhu prodala Škoda Auto během prvních devíti měsíců celkem 25 345 vozů.
Škoda Auto ve společném výrobním závodě s VW v ruské Kaluze montuje vozy od konce roku 2007. Z výrobních linek zde sjíždí od října 2007 Škoda Octavia Tour (liftback, combi od srpna 2008) a Octavia (liftback, combi od srpna 2008). V lednu 2008 byla zahájena montáž modelu Fabia (hatchback, combi
v lednu 2009). V letošním roce pak ještě následovala montáž modelů Superb (v dubnu) a Roomster (v květnu). Většina modelů značky Škoda je nabízena výhradně s benzínovými motory.
Závod v Kaluze se stává od října letošního roku plnohodnotným výrobním provozem a je nyní vybaven nejen montážní linkou, ale též svařovnou a lakovnou. Montáž tak střídá kompletní výroba vozů. Prvním vyráběným vozem značky Škoda v Ruské federaci je Octavia. Budou následovat postupně všechny ostatní modely, včetně vozů Superb a Yeti.
V roce 2010 dosáhne společný výrobní závod VW a Škoda Auto výrobní kapacity 150 000 vozů. Současných 1 800 zaměstnanců bude během následujícího roku doplněno na 3 000.
„Ruský automobilový trh byl silně zasažen současnou ekonomickou krizí. Přesto je pro nás i nadále velice zajímavým odbytištěm s obrovským objemovým potenciálem. Spolu s Indií a Čínou považujeme Rusko za dynamický trh s pozitivními vyhlídkami do budoucna. Někteří odborníci naznačují, že už nyní jsme alespoň dohlédli na dno krize. Využijeme celkovou výrobní kapacitu závodu v Kaluze a tím umožněnou nacionalizaci dílů k dalšímu budování a posilování pozice značky,“ uvedl Reinhard Jung, předseda představenstva Škoda Auto.
„Prodejní cíl značky Škoda je pro letošní rok 35 000 vozů. Za současných podmínek v automobilovém průmyslu je naším nejdůležitějším cílem další posilování pozice značky pomocí zvyšování tržního podílu. Ten v případě značky Škoda neustále roste a z loňských 1,9 % se vyšplhal na letošních 2,5 %. V současnosti nejoblíbenějším modelem značky Škoda v Rusku je Fabia, Octavia Tour a Octavia. Přes současné obtíže se daří také modelu Superb, kterému se dostalo pozitivního hodnocení zákazníků i médií,“ doplnil Petr Janeba, ředitel Škoda Auto Rusko.
Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.
zobrazit článek >Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.
zobrazit článek >Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.