Zákruta.cz  >  

Škoda Auto je v Rusku stále úspěšná

26. října 2009

Škoda Auto nasazuje v Ruské federaci i přes stávající krizi do výroby model Octavia. Kompletní produkce navíc začíná 11 měsíců před původně plánovaným termínem.

Tržní podíl značky Škoda v Rusku vzrostl na 2,5 %. Prodeje společnosti Škoda Auto v Rusku klesají pomaleji, než celkový domácí automobilový trh. Ten proti loňsku v prvních třech čtvrtletích klesl o 51 %. Na ruském trhu prodala Škoda Auto během prvních devíti měsíců celkem 25 345 vozů.

Škoda Auto ve společném výrobním závodě s VW v ruské Kaluze montuje vozy od konce roku 2007. Z výrobních linek zde sjíždí od října 2007 Škoda Octavia Tour (liftback, combi od srpna 2008) a Octavia (liftback, combi od srpna 2008). V lednu 2008 byla zahájena montáž modelu Fabia (hatchback, combi

v lednu 2009). V letošním roce pak ještě následovala montáž modelů Superb (v dubnu) a Roomster (v květnu). Většina modelů značky Škoda je nabízena výhradně s benzínovými motory.

Závod v Kaluze se stává od října letošního roku plnohodnotným výrobním provozem a je nyní vybaven nejen montážní linkou, ale též svařovnou a lakovnou. Montáž tak střídá kompletní výroba vozů. Prvním vyráběným vozem značky Škoda v Ruské federaci je Octavia. Budou následovat postupně všechny ostatní modely, včetně vozů Superb a Yeti.

V roce 2010 dosáhne společný výrobní závod VW a Škoda Auto výrobní kapacity 150 000 vozů. Současných 1 800 zaměstnanců bude během následujícího roku doplněno na 3 000.

„Ruský automobilový trh byl silně zasažen současnou ekonomickou krizí. Přesto je pro nás i nadále velice zajímavým odbytištěm s obrovským objemovým potenciálem. Spolu s Indií a Čínou považujeme Rusko za dynamický trh s pozitivními vyhlídkami do budoucna. Někteří odborníci naznačují, že už nyní jsme alespoň dohlédli na dno krize. Využijeme celkovou výrobní kapacitu závodu v Kaluze a tím umožněnou nacionalizaci dílů k dalšímu budování a posilování pozice značky,“ uvedl Reinhard Jung, předseda představenstva Škoda Auto.

„Prodejní cíl značky Škoda je pro letošní rok 35 000 vozů. Za současných podmínek v automobilovém průmyslu je naším nejdůležitějším cílem další posilování pozice značky pomocí zvyšování tržního podílu. Ten v případě značky Škoda neustále roste a z loňských 1,9 % se vyšplhal na letošních 2,5 %. V současnosti nejoblíbenějším modelem značky Škoda v Rusku je Fabia, Octavia Tour a Octavia. Přes současné obtíže se daří také modelu Superb, kterému se dostalo pozitivního hodnocení zákazníků i médií,“ doplnil Petr Janeba, ředitel Škoda Auto Rusko.

-ric- ; Škoda

Další články

Nejen létem s autochladničkou

Nejen létem s autochladničkou

Autochladnička nebo chladící box pomohou udržet potraviny v chladnu a tím je uchrání před letním horkem. Tyto výrobky se liší nejen ceně a objemu, ale i v době, po kterou je možné potraviny skladovat. Na www.cenovyradar.cz se dozvíte více.

celý článek >
Vydejte se na cesty s Tipli, bude to zábava za málo peněz

Vydejte se na cesty s Tipli, bude to zábava za málo peněz

Kdo by neměl rád cestování. Někdo se na cesty vydává pravidelně, pracovně nebo jen za zábavou, další cestují pouze během dovolené. V každém případě, je však potřeba zvolit vhodný dopravní prostředek a vybrat si dokonalé ubytování. Pomůže vám Tipli.

Novinky v povinném ručení

Novinky v povinném ručení

Povinné ručení je zákonem vyžadovaná povinnost každého majitele motorového vozidla. Víte ale, na co všechno se pojistné plnění vztahuje? Připravili jsme pro vás článek s obecnými informacemi a novinkami pro letošní rok.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.