aktuálně: 37 uzavírek, 15 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Na čtyřkolku stačí řidičák jako na osobní vozidlo

30. dubna 2009

Stále chodí hodně dotazů ohledně toho, jaký řidičák má být správně na čtyřkolku a odpověď zní velmi jednoduše - jednoznačně Béčko (nebo B1 jakožto podskupina B). Policisty mate technický průkaz, kde se nachází Motocykl - čtyřkolka a podobně.

V zákoně je však velmi jasná odpověď. Buďte tvrdí a nekompromisní, pokud možno slušní a zdělte nebo rovnou předložte (vozte sebou) policistovi znění zákona na kusu papíru.

Zákon č.411/2005 sb.

§ 81 Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění

(1) Řidičské oprávnění k řízení motorových vozidel se dělí podle skupin a podskupin.

(2) Řidičské oprávnění skupiny A opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj.

(3) Řidičské oprávnění podskupiny A1 opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců nepřesahujícím 125 cm3 a o výkonu nejvýše 11 kW.

(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení

a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a 15 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,

b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,

c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.

(5) Řidičské oprávnění podskupiny B1 opravňuje k řízení motorových tříkolových a čtyřkolových vozidel uvedených v odstavci 4, jejichž maximální konstrukční rychlost převyšuje 45 km.h-1 nebo jsou poháněná spalovacím motorem o objemu válců převyšujícím 50 cm3 nebo jsou poháněná jakýmkoli jiným zařízením srovnatelného výkonu. Pohotovostní hmotnost těchto vozidel nesmí být vyšší než 550 kg; do pohotovostní hmotnosti vozidla elektricky poháněného se nezapočítává hmotnost akumulátorů.

(6) Řidičské oprávnění skupiny C opravňuje k řízení motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 8 a 9, jejichž maximální přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje atd.

Richard Vlček ; Internet

Další články

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >

Co byste měli vědět o pneumatikách Bridgestone a proč jsou skvělou volbou?

Bridgestone, světový lídr v produkci pneumatik, nabízí špičkovou technologii a inovace v rámci pneu pro osobní vozy, SUV a 4x4. Tady se podíváme na to co je značka Bridgestone vlastně zač, jaké pneu nabízí a co za výhody přináší řidičům, kteří hledají spolehlivost, bezpečnost a výkon.

zobrazit článek >