Z 1938 stromů připadajících na ŘSD je pokácení celých 1862 kusů naplánováno kvůli zdraví stromů (odumřelé či nemocné), a pouhých 76 kusů kvůli umístění, které je nebezpečné pro provoz a není možné ho nějakým technickým opatřením kompenzovat.
Přestože jsme již mnohokrát na novinářské dotazy odpověděli, že není pravda, že ŘSD plánovalo plošné kácení alejí, jako legenda ta informace žije dál - naposledy ji včera znovu recyklovala ČTK: Ředitelství silnic a dálnic chtělo v nynějším zimním období vykácet 9000 stromů, protože jsou nebezpečné pro řidiče.
Takové tvrzení není pravdivé z několika důvodů. Prvním je, že toto číslo, 9000 stromů, které někdy v únoru zveřejnila Česká inspekce životního prostředí, zahrnuje jak stromy kolem silnic první třídy spravovaných Ředitelstvím silnic a dálnic (1938 kusů), tak i stromy kolem silnic druhé a třetí třídy spravované kraji, respektive jejich krajskými správami silnic (zbytek do zmiňovaných devíti tisíc).
Druhým důvodem nepravdivosti zmíněného tvrzení je, že stromy mají být pokáceny, protože jsou nebezpečné pro řidiče. Není tomu tak – z 1938 stromů připadajících na ŘSD je pokácení celých 1862 kusů naplánováno kvůli zdraví stromů (odumřelé či nemocné), a pouhých 76 kusů kvůli umístění, které je nebezpečné pro provoz a není možné ho nějakým technickým opatřením kompenzovat. Za zmínku v této souvislosti stojí, že o tom, zda jde o strom nemocný či odumřelý, nerozhodují silničáři, ale příslušní odborníci, a že ani návrhy na odstranění kvůli umístění nejsou naší svévolí, ale plynou z návrhů příslušných správních úřadů, obcí nebo policie.
ČTK dále včera napsala, že se ŘSD po výzvách ochránců přírody rozhodlo, že se zdrží plošného kácení stromořadí. Ani to nemůže být pravda, protože ŘSD žádné plošné kácení neplánovalo. O jakém plošném kácení se to mluví, když chceme na asi šesti tisících kilometrech silnic, které máme na starosti, pokácet 1938 stromů? Zvlášť, když se v téže zprávě ČTK píše, že jen ve Středočeském kraji je u silnic druhé a třetí třídy asi 355 tisíc stromů?
Oblíbenost elektrokoloběžek stoupá. Není divu, představují rychlý, ekologický a pohodlný způsob transportu. Když navíc využíváte městské sdílené koloběžky, nevyjde vás to příliš draho. Znáte ale pravidla upravující jízdu na koloběžce? Víte, kde s ní smíte a nesmíte jezdit? Pojďme se nato podívat.
zobrazit článek >Každé vozidlo má svůj VIN kód. Jedná se o jedinečný 17místný mezinárodní kód, který dané vozidlo identifikuje a můžete si podle něj ověřit jeho historii. Nebo vám pomůže prověřit stav tachometru.
zobrazit článek >Když se řekne Dacia Duster, možná si představíte nenápadné auto, ale tato nová verze 2024 přináší víc, než byste čekali.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.