Radio Beat Rally Team vznikl v roce 2004, a to z jednoduchého důvodu. Petr Kopsa, dnes 19ti letý rozený příbramák, který team za pomoci kamarádů a příbuzných založil, je závodník, který sleduje rally již 9 let. Je opravdový fanda a srdcař tohoto sportu a tak tento krok musel přijít dříve nebo později.
Jeho první kroky se upínají na stavění závodního vozu Škoda 120L se kterým se vydal v roce 2006 na svoji první rally a to do Kramolína. Soutěž bohužel nedokončil kvůli zadřenému motoru. Svoji druhou soutěž, taktéž Kramolín a to v roce následujícím, tedy 2007, absolvoval již s vozem silnějším a to se Škodou Felicia 1,4 se kterou dokončil na 5. místě ve skupině. Tady bych se pozastavil a vůz trochu představil.
Škoda Felicia 1,4, ostrá vačka, tvrdé pružiny pod ventily, odlejvané písty originál škoda motosport, karburátor-Pierburg, platinové svíčky, výkon motoru cca 120-125 koní, sachs spojka, 5-ti stupňová krátká převodovka, nyní 6-ti stupňová, tlumiče přelejvané Protlumy výškově a tuhost nastavitelné, kola 14„ spedline a oz racing, pneu suché Pirelli, universál Jokohama, mokré Matador.
Po té přišla osudová rally Beroun, kde došlo k vážnější nehodě na 2.RZ a bylo dobojováno. Od té doby jste Petra mohli vidět na dvou závodech ale pouze v roli spolujezdce a to s Michalem Krejčím na Erzetce Tmáň kde skončily na pátém místě ve skupině P5 s vozem VW Golf II diesel a na Rally Kramolín kde jeli s Oplem Kadet 2.0 a dojeli na šestém místě ve skupině.
Plány a představy?
Po zmiňované “ráně„ z Berouna se Felicie dává dohromady již přes rok a je to také zaviněno finančními prostředky, kterých jak jistě víte, není v tomto sportu nikdy dost. Někdy na přelomu roku by měla být Felicie připravená opět vyjet na startovní rampu a to v seriálu Rally Cup, popřípadě i v dalších soutěžích. “Představy? Představy ve smyslu jako že budu mistr republiky to nemám a nikdy jsem neměl... Žiju a stojím nohama na zemi tak že vím, že bych na to neměl a budu rád když se povozím na amatérských soutěžích kde je uvolněnější atmosféra a finančně to není tak náročné. Je zde kamárdská atmosféra vždy po celý víkend a dokonce to začíná fungovat i mimo závody. Pravidla jsou zde také uvolněnější ale záleží jak v čem. Co jsem měl možnost si promluvit s velkými kluky z mistráku tak v něčem to mají přísnější oni a v něčem my. Náš plán je dojíždět do pátého místa ve skupině, i když auto má na víc.
Chceme dojíždět až do poslední časovky a sbírat body a zkušenosti z každé soutěže. Mým snem je také alespoň jednou startovat na domácí Rally Příbram,„ komentuje pilot. Nováčkem týmu by měl být taktéž Příbramák, jednadvacetiletý Tomáš Šmíd (Kulda ml.), který by měl s Petrem sezónu 2009 absolvovat na sedadle spolujezdce. “Osobně si myslím, že když všechno bude fungovat, tak to bude dost důležitá sezóna jak pro Petra tak i pro mě. Jsem do rally blázen už od mala, ale nikdy jsem naostro nenavigoval, jen pár testů ale nikdy naostro závod. I když věřím že se s Petrem sladíme, ale nikdo nikdy neví :). Navíc Petrovi fandím a myslím si že se může vypracovat. Mám pocit že to bude super sezóna a rozhodně ne jediná,„ dodává spolujezdec. Před startem sezóny by mělo být na řadě testování, kde se bude auto i posádka seznamovat a vylepšovat všechny detaily okolo. Tohoto testování by se měl účastnit i příbramský rallyman Tvára (Ivan Hrubý), který může teamu předat spoustu zkušeností.
“Poděkování patří našim partnerů a osobám bez kterých by jsme ani takhle daleko nedošli a to Václavu Kopáčkovi ml., Martinu Stoklasovi, Michalu Krejčímu, Pavlu Bartošovi, Radiu Beat, Autoškole Čavojský, Rally Bazaru a dalším známým, kamarádům, fandům kolem nás a také eWRC, které nás tímto způsobem prezentuje," dodává pilot.
Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.
zobrazit článek >Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.
zobrazit článek >Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.