aktuálně: 37 uzavírek, 14 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Testovací den Kočov 2013

13. února 2013

„Jak už určitě víte z loňska, otevřený testovací den vznikl jako takový vedlejší produkt našich aktivit. Abychom bezpečně otestovali vůz a svezli naše marketingové partnery, hledali jsme vhodou lokalitu. Nalezli jsme ji a protože opravdu stojí za to, rozhodli se umožnit testování vozů na 6,5 km dlouhém okruhu i ostatním. Trať je zajištěna dle všech bezpečnostních standardů, pro letošek s ještě větším důrazem na bezpečnost.“, říká ředitel Testovacího dne David Karel. „V minulém roce jsme měli na testování pozitivní ohlasy. Letos jej pořádáme v jarním termínu – původní letní termín byl totiž snad jedinou výtkou, kterou jsme zaznamenali. Nový, časně jarní termín také souvisí s tím, že sami stavíme nový vůz a potřebujeme ho otestovat a zajet“, dodává s úsměvem.

Na účastníky čeká testovací zkouška, která je koncipována jako uzavřený okruh o délce jednoho okruhu 6,2 km. Nalezneme zde kombinaci rychlých úseků, jízdu po široké silnici, uskákaný asfalt, ale i pomalý, technický průjezd obcí. 83% zkoušky tvoří asfalt, zbylých 17% pak krásný šotolinový úsek. Testování se koná na kompletně uzavřených silnicích a neobsahuje přejezdy po otevřených komunikacích, což umožňuje i otestování syrových speciálů ve výstavbě, které administrativní testování a přechod na „erka“ teprve čeká: „Pouze podotýkám, že z bezpečnostních důvodů není možné, aby se účastnila civilní vozidla bez rámu. Je nezbytné, aby startující vozidla měla rám dle přílohy ‚J’, minimálně čtyřbodové pásy, vezla minimálně jeden 2kg hasicí přístroj a byla vybavena funkčním odpojovačem baterie. Kompletní informace o bezpečnostní výbavě naleznete na stránkách www.titiorace.cz“

Je garantováno minimálně 5 průjezdů okruhovou zkouškou, což činí více než 30 testovacích kilometrů. Zkouška se pojede minimálně 2x v jednom a minimálně 3x ve druhém směru. V minulém roce byl, vzhledem k nízkému počtu účastníků, k dispozici „open start“ – tedy jezdci mohli odstartovat kdykoliv a počet průjezdů byl libovolný. Vzhledem k zajištění hladkého průběhu bude limitován počet účastníků; to aby bylo možné dodržet garanci počtu průjezdů.

Průjezdy okruhovou zkouškou budou měřené, aby bylo možné porovnávat dopad nastavení na jednotlivé dosažené časy. Z testování budou k dispozici časy za každé kolo.

Vzhledem k tomu, že se jedná o testování, bude posádkám umožněno, aby této šance využily k prezentaci svých týmů sponzorům a partnerům, popřípadě je svezli. Proto na místě spolujezdce může být při každém průjezdu vezena jiná osoba.

Největší bolístkou podobných testovacích zkoušek bývá absence možnosti zahřát pneu a brzdy před zkouškou. Pořadatelé za tímto účelem kompletně uzavřeli příjezd ze servisní zóny až ke startu okruhu. Délka „zahřívací“ sekce je zhruba 1.5 kilometru při šířce komunikace 7 metrů. Na start už tedy přijedou vozy v „provozní teplotě“. Servisní zóna bude umístěna na pevném, asfaltovém povrchu.

Více informací, přihláška, seznam přihlášených, harmonogram a technické předpisy lze nalézt na webové adrese www.titiorace.cz.

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >