aktuálně: 1724 uzavírek, 14 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Testovací den Kočov 2013

13. února 2013

„Jak už určitě víte z loňska, otevřený testovací den vznikl jako takový vedlejší produkt našich aktivit. Abychom bezpečně otestovali vůz a svezli naše marketingové partnery, hledali jsme vhodou lokalitu. Nalezli jsme ji a protože opravdu stojí za to, rozhodli se umožnit testování vozů na 6,5 km dlouhém okruhu i ostatním. Trať je zajištěna dle všech bezpečnostních standardů, pro letošek s ještě větším důrazem na bezpečnost.“, říká ředitel Testovacího dne David Karel. „V minulém roce jsme měli na testování pozitivní ohlasy. Letos jej pořádáme v jarním termínu – původní letní termín byl totiž snad jedinou výtkou, kterou jsme zaznamenali. Nový, časně jarní termín také souvisí s tím, že sami stavíme nový vůz a potřebujeme ho otestovat a zajet“, dodává s úsměvem.

Na účastníky čeká testovací zkouška, která je koncipována jako uzavřený okruh o délce jednoho okruhu 6,2 km. Nalezneme zde kombinaci rychlých úseků, jízdu po široké silnici, uskákaný asfalt, ale i pomalý, technický průjezd obcí. 83% zkoušky tvoří asfalt, zbylých 17% pak krásný šotolinový úsek. Testování se koná na kompletně uzavřených silnicích a neobsahuje přejezdy po otevřených komunikacích, což umožňuje i otestování syrových speciálů ve výstavbě, které administrativní testování a přechod na „erka“ teprve čeká: „Pouze podotýkám, že z bezpečnostních důvodů není možné, aby se účastnila civilní vozidla bez rámu. Je nezbytné, aby startující vozidla měla rám dle přílohy ‚J’, minimálně čtyřbodové pásy, vezla minimálně jeden 2kg hasicí přístroj a byla vybavena funkčním odpojovačem baterie. Kompletní informace o bezpečnostní výbavě naleznete na stránkách www.titiorace.cz“

Je garantováno minimálně 5 průjezdů okruhovou zkouškou, což činí více než 30 testovacích kilometrů. Zkouška se pojede minimálně 2x v jednom a minimálně 3x ve druhém směru. V minulém roce byl, vzhledem k nízkému počtu účastníků, k dispozici „open start“ – tedy jezdci mohli odstartovat kdykoliv a počet průjezdů byl libovolný. Vzhledem k zajištění hladkého průběhu bude limitován počet účastníků; to aby bylo možné dodržet garanci počtu průjezdů.

Průjezdy okruhovou zkouškou budou měřené, aby bylo možné porovnávat dopad nastavení na jednotlivé dosažené časy. Z testování budou k dispozici časy za každé kolo.

Vzhledem k tomu, že se jedná o testování, bude posádkám umožněno, aby této šance využily k prezentaci svých týmů sponzorům a partnerům, popřípadě je svezli. Proto na místě spolujezdce může být při každém průjezdu vezena jiná osoba.

Největší bolístkou podobných testovacích zkoušek bývá absence možnosti zahřát pneu a brzdy před zkouškou. Pořadatelé za tímto účelem kompletně uzavřeli příjezd ze servisní zóny až ke startu okruhu. Délka „zahřívací“ sekce je zhruba 1.5 kilometru při šířce komunikace 7 metrů. Na start už tedy přijedou vozy v „provozní teplotě“. Servisní zóna bude umístěna na pevném, asfaltovém povrchu.

Více informací, přihláška, seznam přihlášených, harmonogram a technické předpisy lze nalézt na webové adrese www.titiorace.cz.

Další články

Možné problémy při sjednávání povinného ručení

Povinné ručení je základem drtivé většiny vozidel. Zřízení tohoto pojištění je úzce svázáno s nákupem nového vozu, občas se ale vyplatí změnit povinné ručení i pro stávající vůz. Jaké nástrahy Vás mohou při sjednávání nového povinného ručení potkat?

zobrazit článek >

Jak se nenechat podvést při koupi ojetého vozu?

Může se zdát, že koupě ojetého automobilu je snadná a jednoduchá. Vzhledem k tomu, že se většinou jedná o velký obnos peněz, tak byste správný výběr neměli podcenit. Vyhnete se tak “pokladničce” a jiným problémům v budoucnosti.

zobrazit článek >

13 situací, ve kterých vás povinné ručení neochrání

Povinné ručení chrání řidiče, který způsobil nehodu, před vysokými náhradami škod za zničený majetek nebo podlomené zdraví ostatních účastníků. V některých případech však pojišťovna mnohdy milionové plnění nevyplatí – proč?

zobrazit článek >