Číňané jsou schopni okopírovat zřejmě cokoliv. I osobní auto. Důkazem toho jsou modely čínských výrobců, které chtějí dokonce představit za pár dnů na frankfurtském autosalonu. Velmi nápadně totiž připomínají vozy světových značek. Jen pod jiným označením.
Například čínská automobilka Shuanghuan přijíždí do Frankfurtu s modelem CEO. Ale na první pohled vůz připomíná BMW X5. Další výrobce, Zheijang Jonway, plánuje představit terénní vozidlo UFO, jehož tvůrci se více než důkladně inspirovali u Toyoty RAV 4.
Model Shuanghuan Nobel pro změnu napodobuje úsporné vozidlo do města Smart. A mohli bychom pokračovat.
BMW se chce bránit. „Máme připravena opatření proti tomu, aby taková auta po Evropě jezdila,“ uvedli zástupci BMW pro časopis Automobilwoche. Pokud se nakonec model objeví na autosalonu, automobilku chtějí dát okamžitě k soudu. Podobně chce postupovat i koncern Daimler, pod který výroba smartů spadá. První vozidla však už do Evropy dorazila.
Pořadatelé frankfurtského autosalonu, který příští týden začíná, mají možnost čínským plagiátorům účast zrušit. Ale až poté, co se objeví jejich výrobky fyzicky ve Frankfurtu na veletrhu.
Na problém kopírování německých aut si stěžovala minulý týden při své návštěvě Číny i kancléřka Angela Merkelová. „Když se objeví auto, které vypadá jako smart, a pak se zjistí, že to je jen nelegální kopie, tak to není dobré,“ uvedla ve svém projevu v čínské metropoli Pekingu.
Čínské značky se pomalu pokoušejí dobývat evropské trhy, ale zatím jim to příliš nevychází. Na rozdíl od svých japonských a korejských předchůdců pokulhávají hlavně v kategorii kvality. Řada vozů totiž zcela propadla v crash testech.
Automobilky mají Čínu rády
Světové automobilky včetně Škody Auto se snaží na obří čínský trh proniknout a postavit v říši středu výrobní linky, škodovky již dokonce sjíždějí v šanghajském závodě zpásů. Zároveň se tím výrobci vystavují riziku plagiátorství.
Ve Frankfurtu se mají představit jen dva čínští výrobci, už dříve se na jiných autosalonech předvedly jiné značky. Evropské automobilky je prozatím nevnímají jako velkou konkurenci. Cena se sice pohybuje zhruba o třetinu až čtvrtinu níže, ale to nedostatečnou kvalitu nevyrovná. Prodeje všech čínských automobilek v Evropě jdou proto spíše do řádu stovek.
Ale přítomnost zhruba dvou desítek výrobců dílů do aut z Číny ve Frankfurtu dává tušit, že Číňané to se svou invazí do Evropy myslí vážně. Ostatně už teď jsou na trhu vozy vyrobené v Číně – například v Česku prodávaná Honda Jazz. Do Česka míří už i čínské autobusy.
S čínskými plagiátory mají zkušenost i české firmy z autoprůmyslu. Například výrobce motocyklů Blata.
Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.
zobrazit článek >Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.
zobrazit článek >Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.