Japonské automobilky se rozhodly snížit hmotnost vyráběných vozů. Nechtějí tím nijak snížit bezpečnost, ba naopak, ale jejich hlavním cílem je maximálně snížit výfukové emise.
Chtějí tak do roku 2015 značně zredukovat hmotnost automobilů, aby se snížila jejich spotřeba i emise. Novou strategii první uplatnila automobilka Mazda. Vůz Mazda 2 je o 100 kilo lehčí, než srovnatelné vozy dané třídy.
Inženýři mají za cíl vyrábět vozy z tenčí a lehčí oceli, která si ovšem zachová původní pevnost a odolnost. V současnosti se také pracuje na tom, aby bylo nahrazeno současné sklo nějakým novým kompozitem. Ten je údajně o padesát procent lehčí a lépe se tvaruje.
Menším problémem je ale jeho cena, která je zatím mnohonásobně vyšší, než u běžného skla. Výrobci tvrdí, že již nyní by se dal vyrobit vůz o deset procent lehčí, nicméně jeho cena by byla velmi vysoká.
Může být přece nefér platit roční poplatek za stroj, který minimálně půl roku stojí v garáži. Podobně přemýšleli i v českých pojišťovnách, které nabízejí pojištění motocyklu jen na sezónu. Zní to výhodně, ale realita je bohužel komplikovanější.
celý článek >Chystáte se letošní zimu strávit na lyžařských sjezdovkách? Pokud na lyže vyrážíte s rodinou nebo v partě kamarádů, přepravu sportovního vybavení vám usnadní střešní nosič. Jak ho vybrat?
Autochladnička nebo chladící box pomohou udržet potraviny v chladnu a tím je uchrání před letním horkem. Tyto výrobky se liší nejen ceně a objemu, ale i v době, po kterou je možné potraviny skladovat. Na www.cenovyradar.cz se dozvíte více.