Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Stavba dalšího úseku na R7 v plném proudu

7. května 2008

Ředitelství silnic a dálnic ČR zahájilo v dubnu další část projektu celkové přestavby silnice I/7 z Prahy do Chomutova směrem k německým hranicím. Konkrétně 11. dubna 2008 byla zahájena výstavba čtyřproudového ze stávajícího dvoupruhového úseku Bítozeves – Vysočany a výstavba mimoúrovňové křižovatky Vysočany.

Jde o jedny z nejvýznamnějších staveb na budoucí komunikaci R7, které by kromě jiného měly významně posílit velmi intenzivně využívané spojení mezi Prahou, Německem a dalšími státy Evropské unie.

Stavba na R7 Bítozeves – Vysočany je součástí projektu celkového zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou rychlostní silnici R7. Hlavní silniční tah R7 Praha – Chomutov – hranice s Německem umožní po celkové přestavbě rychlé a především kapacitní spojení českého vnitrozemí s oblastí Chemnitz v Sasku a návazně s dalšími státy Evropské unie.

„Od Prahy po Slaný je již čtyřpruhová komunikace R7 vybudována. V úseku od hranic Středočeského a Ústeckého kraje až po Pospoloprty byly v minulých letech na silnici I/7 vybudovány v polovičním čtyřpruhu obchvaty Panenského Týnce, Chlumčan, Loun a Postoloprt,“ vysvětluje k současnému stavu přestavby komunikace generální ředitel ŘSD ČR Alfred Brunclík. V souladu s usnesením vlády bude silnice I/7 od Slaného do Chomutova zkapacitněna na rychlostní silnici R7. Od Chomutova dál směrem po Horu svatého Šebestiána bude komunikace pokračovat jako dvoukruhová se stoupacími pruhy a pruhy pro klesání, neboť zde složité horské podmínky neumožňují výstavbu komunikace rychlostního (čtyřpruhového) stupně.

Jedním z nejdůležitějších důvodů přestavby silnice I/7 na rychlostní silnic R7 je zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt.

Hlavní trasu Bítozeves – Vysočany tvoří 5,779 km dlouhý úsek přestavby silnice I/7 na čtyřpruh v souběhu se strategickou zónou Triangle. Na východě navazuje na připravovanou stavbu R7 Postoloprty – mimoúrovňová křižovatka Bítozeves, na západě na současně zahajovanou stavbu R7 - mimoúrovňová křižovatka Vysočany. V celé délce stavby je využívána trasa současné silnice I/7. Dochází zde ke směrovým a výškovým úpravám a k nezbytnému rozšíření na normovou kategorii, která se realizuje severním směrem od stávající I/7.

Uvažovaný postup výstavby proběhne za provozu. „Nejdříve bude postavena nová pravá polovina čtyřpruhu, následně na ní bude převeden provoz a pak bude dobudována levá polovina čtyřpruhu,“ doplňuje Alfred Brunclík. S uvedením celého úseku do plnohodnotného provozu se počítá v únoru 2009.

R7 MÚK Vysočany - cena dle smlouvy bez daně – 243 699 271 Kč

R7 MÚK Bitozeves - MÚK Vysočany - cena dle smlouvy bez daně – 649 913 326 Kč

-ric- ; -řsd-

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >