aktuálně: 37 uzavírek, 4 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Otevřen další úsek dálnice D3

18. prosince 2007

Ředitelství silnic a dálnic ČR dne 17. prosince 2007 otevřelo další část dálnice D3 v úseku Mezno - Chotoviny. Celkové náklady na stavbu včetně všech souvisejících investic a nákladů na přípravu dosáhly 2,9 miliardy korun, které byly poskytnuty výhradně ze státních financí. Výstavba 6,8 km dlouhého úseku byla zahájena v roce 2004.

Stavba severně navazuje na již provozované úseky Chotoviny - Stoklasná Lhota - Tábor jih z let 1991 a 2004. „Nový úsek řeší odvedení tranzitní dopravy mezinárodního tahu E55 z obcí Sudoměřice u Tábora a Rzavá. Celková délka dálnice D3 u Tábora tak dosáhne 15 kilometrů,“ říká generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Stavba obsahuje celkem 10 mostů - 7 dálničních a 3 nadjezdy. Dominantním mostním objektem je 230 m dlouhá estakáda o sedmi polích přes údolí potoka Rzavá. Další mostní objekty stavby zajišťují například křížení trasy s lokálním a nadregionálním biokoridorem, se silnicí II/120 nebo se železniční tratí Praha - Č. Budějovice - Rakousko.

Stavba obsahuje také jednu mimoúrovňovou křižovatku ve tvaru diamantu, tři protihlukové stěny, řadu přeložek polních cest, úpravy vodotečí a vegetační úpravy. Součástí systému odvodnění dálnice je dále suchý poldr. Ten má zajistit retenci a následné plynulé odtékání dešťové vody z dálniční kanalizace v případě vydatnějších srážek a ochránit přilehlé povodí ve směru k obci Nemyšl.

Na severním okraji jihočeského kraje, kde je rovněž projekčně nová stavba ukončena, bude výhledově navazovat středočeská část dálnice D3. V rámci zajištění samostatné provozuschopnosti nově otevřeného jihočeského úseku dálnice proto byl vybudován 1,7 km dlouhý poloviční profil první části navazujícího středočeského úseku. V plném profilu bude tento úsek již jako dálnice v provozu v polovině roku 2009 a to včetně oboustranné odpočívky.

Zajímavostí také je, že se poprvé bude jednat opravdu o plnohodnotnou dálnici D3. Dosud byly tyto stavby pro svou malou délku vedeny jako součást tahu silnice I/3 s maximální povolenou rychlostí 90 km/h. Nyní zde řidiči budou moci na úseku Mezno - Tábor sever jet až 130 km/h. Úsek ale nebude zpoplatněn pro osobní automobily, naopak mýtné brány a tudíž výkonové zpoplatnění zde bude. Pouze nejstarší úsek z roku 1991 čili obchvat Tábora nebude v této chvíli z důvodu peážování silnice I/19 a i nevyhovujícímu stavu povrchu doposud zařazen do kategorie dálničních staveb.

-ric- ; -rsad-

Další články

Nejkrásnější lokality vedle českých dálnic

Cestování po českých dálnicích nemusí být jen o rutinní jízdě z bodu A do bodu B. I když se na cestách potýkáme s dopravními zácpami a nekonečnými opravami, okolí českých dálnic skrývá množství nádherných a zajímavých míst, která stojí za to objevit.

zobrazit článek >

Ceny benzinu trápí mladé řidiče - cena ropy Brent je klíčovým faktorem

V poslední době se mladí řidiči stále více potýkají s rostoucími cenami benzinu, které značně zatěžují jejich rozpočet. Tento trend není jen výsledkem inflace nebo vládní politiky, ale především výkyvů na globálním trhu s ropou, konkrétně cenou ropy Brent, která má zásadní vliv na konečnou cenu pohonných hmot.

zobrazit článek >

Tipy pro efektivní stěhování: Jak ušetřit čas a peníze?

Stěhování v dynamických městech na realitním trhu s sebou vždy přináší výzvy. Kromě kolísajících nájmů a cen nemovitostí může být velkou výzvou také městská doprava a logistická omezení. V tomto článku se s vámi podělíme o nejlepší tipy a triky, které vám pomohou efektivně a úsporně se přestěhovat v rámci města.

zobrazit článek >