ŘSD dnes 27. dubna 2010 začíná se stavbou dalších dvou úseků rychlostní silnice R7 z Prahy do Chomutova. Aktuálně přechází ze stávající podoby silnice I/7 do budoucí úrovně rychlostní silnice R7 úseky Vysočany -Droužkovice a Droužkovice - Nové Spořice. Jejich uvedení do provozu plánuje ŘSD v roce 2013.
Stavby R7 Vysočany –Droužkovice a R7 Droužkovice - Nové Spořice jsou součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou rychlostní silnici R7. Hlavní silniční tah R7 Praha - Chomutov hranice s Německem (hraniční přechod Hora Svatého Šebestiána - Reitzenhain) umožní po přestavbě rychlé a hlavně kapacitní spojení českého vnitrozemí s oblastí Chemnitz ve Svobodném státu Sasko.
Od Prahy po Slaný je již čtyřpruhová komunikace R7 vybudována. V úseku od hranic Středočeského a Ústeckého kraje po Postoloprty byly v minulých letech na silnici I/7 vybudovány v polovičním profilu obchvaty Panenského Týnce, Chlumčan, Loun a Postoloprt. Intenzity dopravy na trase silnice I/7 se neustále zvyšují. Dalším z důležitějších důvodů přestavby silnice I/7 je zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a zejména strategické průmyslové zóny Žatec Triangle, vybudované v prostoru bývalého vojenského letiště. Předmětné stavby jsou navrženy v souladu se schválenými změnami a doplňky Územního plánu Severočeské hnědouhelné pánve a návrhem Zásad územního rozvoje velkého územního celku Ústeckého kraje.
Charakteristika stavby Vysočany - Droužkovice
Na východě stavba navazuje na stavbu R7 Vysočany mimoúrovňová křižovatka (MÚK), která byla dokončena v roce 2009. Na západě navazuje na současně připravovanou stavbu R7 Droužkovice - Nové Spořice. Silnice je navržena o celkové délce 9,444 km. V prvním čtyřkilometrovém úseku je nová rychlostní silnice R7 vedena souběžně se stávající silnicí I/7, po její pravé straně ve směru Praha - Chomutov. Ta bude po vybudování R7 sloužit jako doprovodná komunikace. Od čtvrtého kilometru se navrhovaná R7 odklání doleva od stávající silnice I/7 a je vedena ve zcela nové trase. Zhruba na devátém kilometru mimoúrovňově křižuje stávající silnici II/568, která bude v prostoru mimoúrovňové křižovatky Droužkovice přeložena do nové trasy.
Součástí stavby je tedy rovněž přeložka silnice II/568 úseku od MÚK Droužkovice po napojení na stávající silnici I/7 v délce 2,145 kilometru. Stavba zahrnuje dvě mimoúrovňové křižovatky na silnici R7, a to MÚK Lažany a MÚK Droužkovice. Do stavby spadají také tři kratší přeložky stávající silnice I/7, přeložky silnic III. tříd, polní cesty, přeložky a úpravy sítí technického vybavení, mostní objekty a zdi, objekty odvodnění, dálničního systému SOS, vegetačních úprav, rekultivací a protihlukových stěn.
Silnice R7 je vedena v prvním úseku souběžně se stávající silnicí I/7 po zemědělských pozemcích a ve vzdálenosti přibližně 1 km od obce Lažany je odkloněna od silnice I/7 severozápadním směrem kolem jižního okraje obce Všehrdy, až k jižnímu okraji obce Droužkovice, kde bude na projektované MÚK Droužkovice napojena na následující navazující úsek. V tomto úseku je silnice R7 vedena rovněž po zemědělských pozemcích.
Charakteristika stavby Droužkovice - Nové Spořice
Na východě stavba navazuje na současně připravovanou stavbu R7 Vysočany –Droužkovice, na západě bude napojena na již vybudovanou přeložku silnice I/7 Chomutov – Křimov – Hora Svatého Šebestiána a vytvoří tak jihozápadní obchvat Chomutova. Zprovozněním tohoto projektu dojde ke značnému snížení zejména nákladní dopravy v průtahu obcí Spořice. Celková délka úseku R7 činí 6391 metrů.
V tomto úseku je nová rychlostní silnice R7 navržena souběžně s přeložkou železniční trati Březno u Chomutova – Chomutov, dále pokračuje v souběhu se stávající tratí výhybna Spořice – odbočka Dubina. Zhruba na patnáctém kilometru překračuje silnice R7 estakádou železniční trať Chomutov – Karlovy Vary. Na konci úseku se silnice R7 napojuje na přeložku silnice I/7 ve směru na Křimov v MÚK silnic R7, I/7 a I/13 v Nových Spořicích.
Spolufinancování EU
Projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z prostředků strukturálních fondů, jmenovitě Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF), v rámci Operačního programu Doprava. O nenávratný příspěvek Evropské unie je požádáno v rámci Priority 4, v oblasti podpory „Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T“ a jeho výše může dosáhnout až 85 procent způsobilých výdajů.
Informace o stavbách
R7 MÚK Vysočany - MÚK Droužkovice
Místo stavby: Ústecký kraj
Cena stavby: 2 378 002 441 Kč
Délka: 9444 metrů
Datum zahájení: 04/2010
Datum zprovoznění: 03/2013
R7 MÚK Družkovice - MÚK Nové Spořice
Místo stavby: Ústecký kraj
Cena stavby: 2 053 863 670 Kč
Délka: 6391 metrů
Datum zahájení: 04/2010
Datum zprovoznění: 03/2013
Pestrost nabídky ubytování, společenských akcí, turistických možností, poznávacích a sportovních výletů včetně krásných cyklotras, ale i klid k odpočinku, to je dnes téměř neodmyslitelná nabídka k prožití hezké dovolené.
zobrazit článek >Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.
zobrazit článek >Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.