aktuálně: 355 uzavírek, 32 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Otevíraná spojka S1 propojující I/11 a I/56 je prvním krokem k dokončení obchvatu Opavy

22. prosince 2009

Ředitelství silnic a dálnic dnes 15. 12. 2009 s předstihem zprovozňuje první (východní) část obchvatu města Opavy. Vymístění tranzitní dopravy mimo centrum města Opavy je hlavní prioritou otevření nové spojky.

Stávající komunikační systém města Opavy je charakteristický svým vějířovitým uspořádáním. Páteřními komunikacemi tohoto systému jsou stávající silnice I/11, I/46, I/56, I/57 a II/464, které ve stávajícím uspořádání přivádějí veškerou tranzitní dopravu do centra města Opavy, kde na neúplném vnitřním městském okruhu dochází k distribuci tranzitní dopravy mezi výše uvedenými komunikacemi.

„Tato skutečnost způsobuje, že kapacita městského okruhu je již téměř vyčerpána, dochází zde k nežádoucím kongescím, ale zejména k velmi výraznému negativnímu ovlivnění životního prostředí centrální části města,“ říká generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Tranzitní doprava by měla být svedena na přeloženou silnici I/56 (severní obchvat) a velký městský okruh. „Funkcí spojky S1 a s ní souvisejícího dopravního uzlu v Kateřinkách je propojení navrženého severního obchvatu se silnicí I/11. S ohledem na narůstající dopravní komplikace v centrální části města je nutno tyto stavby považovat za prioritní,“ vysvětluje Alfred Brunclík.

Zvýšeným úsilím zhotovitele došlo ke splnění slibu a to zkrácením doby stavby do zprovoznění o dva a půl měsíce tak, aby stavba mohla být užívána již před zimní sezonou 2010. Je třeba zmínit velmi dobrou spolupráci s Městem Opava při vlastní přípravě a realizaci stavby.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií z prostředků strukturálních fondů, jmenovitě Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF), v rámci Operačního programu Doprava. Nenávratný příspěvek Evropské unie je poskytován v rámci Priority 4, v oblasti podpory „Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T“ a to až do výše 85% způsobilých výdajů.

Informace o stavbě:

Název stavby: Propojení silnic I/11 a I/56, spojka S1 v Opavě

Místo stavby: Moravskoslezský kraj

Zahájení stavby: 04/2008

Dokončení stavby: 12/2009

Cena stavby: 651 477 254 Kč

Délka: 1750 metrů

-ric- ; ŘSD

Další články

7 nejdůležitějších informací o povinném ručení, které musíte znát

Jestliže vlastníte motorové vozidlo, pak máte rovněž sjednáno autopojištění neboli povinné ručení. Víte o něm ale vše? Možná vás překvapí, co vše ovlivňuje jeho cenu, kdy ho nelze uplatnit nebo jak na pojistce ušetřit.

zobrazit článek >

Jaké jsou výhody bezkontaktních plateb v nákladní dopravě?

Pokud se chcete se svou firmou prosadit ve světě logistiky, musíte znát legislativu a mít přehled o veškerých provedených finančních transakcích. Jenže jakým způsobem udržet pod kontrolou platby za mýtné nebo palivo? Vsaďte na bezkontaktní platby.

zobrazit článek >

Možné problémy při sjednávání povinného ručení

Povinné ručení je základem drtivé většiny vozidel. Zřízení tohoto pojištění je úzce svázáno s nákupem nového vozu, občas se ale vyplatí změnit povinné ručení i pro stávající vůz. Jaké nástrahy Vás mohou při sjednávání nového povinného ručení potkat?

zobrazit článek >