Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Škoda Yeti autem roku 2010 v České republice

11. prosince 2009

Škoda Yeti získala titul Auto roku 2010 Klubu motoristických novinářů v České republice. Rozhodla o tom 37členná nezávislá odborná porota KMN.

„Zisk a právo k užívání titulu Auto roku 2010 Klubu motoristických novinářů nás těší i proto, že se nový model Yeti stal historicky prvním SUV, kterému se takového prestižního ocenění dostalo. To se v minulosti nepodařilo žádnému jinému automobilu z kategorie sportovně užitkových vozů, což nás utvrzuje v tom, že jsme se v případě modelu Yeti vydali správnou cestou“, řekl Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu.

„Naše první české SUV bylo v ČR uvedeno na trh v polovině července letošního roku. K dnešnímu dni se jen v České republice pro vůz Škoda Yeti rozhodlo více než 2 400 zákazníků (13 500 celosvětově). Již po třech měsících od uvedení modelu Yeti na trh v ČR si vůz drží pozici neprodávanějšího automobilu v segmentu SUV. Zisk titulu Auto roku 2010 KMN není jediným oceněním, které nový model Yeti stihl za dobu od uvedení na trh posbírat. V Rakousku a Švýcarsku získala nová Škoda Yeti prestižní ocenění Zlatý volant magazínu Auto Bild. Nejčerstvějším vítězstvím je pak titul Auto Thropy z Německa, za čtenáři nejoblíbenější importovaný terénní vůz,“ doplnil Hurt.

Škoda Yeti zvítězila se ziskem 223 bodů a s přehledem porazila v tvrdé konkurenci vozy Opel Astra (164 bodů), Mercedes Benz třídy E (143 bodů), BMW X1 (136 bodů) a Volkswagen Polo (134 bodů).

V prvním kole se ankety zúčastnilo celkem 34 vozů, které byly na český trh uvedeny v období od 21. října 2008 do 31. prosince 2009.

Anketu pořádá každoročně Klub motoristických novinářů s cílem ocenit nejvýznamnější nový automobil na českém trhu. Při posuzování jednotlivých kandidátů se hodnotila např. tato hlediska: celková konstrukce a design, bezpečnost, hospodárnost, jízdní vlastnosti a chování na vozovce, plnění ekologických norem, cena atd. Jedním z kritérií umožňující porovnání vozidel nejrůznějších tříd a kategorií je „value for money“, hodnota získaná za vynaložené peníze.

-ric- ; Škoda

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >