aktuálně: 50 uzavírek, 16 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Dálniční spojení s Ostravou navázáno!

26. listopadu 2009

Historickým okamžikem se stává dnešní den v oblasti dopravní infrastruktury. Ředitelství silnic a dálnic ČR totiž otevírá dva dálniční úseky z Bělotína přes Hladké Životice do Bílovce. Oficiálně je tak třetí největší město Česka Ostrava napojeno na dálniční síť. Přitom ještě před dvěma roky nebyl z projektu D47 v provozu ani jediný kilometr. Rovněž se prakticky propojuje západní a východní část naší republiky, protože z Rozvadova u německých hranic bude možné ve čtyřpruhovém uspořádání dojet až do Bohumína u polských hranic.

Uvedené stavby mají velký význam nejen pro řidiče cestující z Prahy, Brna či Olomouce do Ostravy a okolí, ale jejich zprovozněním dochází k výrazným dopravním změnám v celém Moravskoslezském kraji. „Uleví se silnici I/48 na Frýdek-Místek, po které dosud musel jezdit tranzit do Ostravy. Nyní se tato doprava z části přesune na dálnici D1, která Ostravu a Bohumín napojuje přímo,“ popisuje tento historický moment generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Z mezinárodního hlediska je dálnice do Ostravy významná jak pro již uvedený tranzit v ose západ-východ, tak i pro směr sever-jih, tedy propojení Polska a Rakouska, protože na hranici Česko/Polsko bude dálnice D1 propojena s polskou dálnici A1, směr Katovice.

Dva nové úseky nesou názvy „4705 Bělotín - Hladké Životice“ a „4706 Hladké Životice - Bílovec“ a jsou součástí souboru staveb projektu D47, jehož celková délka je 80 km. Stavba 4706 (12 km) je nyní zprovozňována kompletní, stavba 4705 (18 km) pouze jako jedna polovina dálnice, ovšem ve čtyřpruhovém uspořádání a za snížené rychlosti 80 km/h. Tato stavba bude v plném profilu otevřena v srpnu 2010 včetně všech výjezdů v provozu. Díky těmto dvěma stavbám se jízda z Bělotína do Ostravy-Mariánských hor zkrátí ze současných 67 minut (přes Frýdek-Místek s využitím R56) na 41 minut, od srpna 2010 až bude dálnice v definitivní podobě, dokonce na 36 minut. Obecně je dopravní přínos v regionu díky novým silničním stavbám velmi významný, například v roce 1997 ještě mezi Olomoucí a Ostravou neexistoval ani jediný kilometr komunikace, kde by bylo možné jet až 130 km/h. Dnes je celá trasa takto průjezdná jak díky nové D1, tak díky úseku rychlostní silnice R35 Olomouc - Lipník n.B., který do dobudování posledních úseků celé dálnice D1 kolem Přerova zatím na D1 přímo navazuje.

V rámci stavby 4705 Bělotín - Hladké Životice bylo vybudováno celkem 22 mostů v délce přes 3 km, 9 protihlukových stěn v celkové délce přes 8 km, 1 výjezd, Středisko správy a údržby v Mankovicích, ekodukt a řada velkých mostů: estakáda přes Luhu délky 655 metrů, estakáda délky 844 metrů, jež přechází údolí řeky Odry a železniční trať Suchdol nad Odrou a estakáda přes Husí potok délky 839 metrů v Hladkých Životicích.

V rámci stavby 4706 Hladké Živoříce - Bílovec bylo vybudováno celkem 18 mostů v délce téměř 2 km, 8 protihlukových stěn v celkové délce přes 4 km, dva výjezdy, estakáda přes silnici a potoky Bílovka, Jamník a Sezina či most přes údolí Děrenského potoka.

V rámci otevření posledního úseku dálnice D1, který napojí Ostravu na dálniční síť se 25. listopadu 2009 uvádí do provozu i další dvě komunikace – přeložka silnice I/57 v Hladkých Životicích a Severní spoj v Ostravě. Díky těmto a dalším souvisejícím silničním stavbám a přivaděčům se mimo přínos samotné dálnice pro Moravskoslezský kraj také revitalizuje území a celkově se zlepšuje dopravní situace v regionu.

Informace o obou stavbách:

Název stavby: Dálnice D47, 4705 Bělotín - Hladké Životice

Místo stavby: Moravskoslezský a Olomoucký kraj

Zahájení stavby: 05/2006

Cena stavby: 3 640 150 936 Kč

Délka: 18 076 metrů

Název stavby: Dálnice D47, 4706 Hladké Životice - Bílovec

Místo stavby: Moravskoslezský kraj

Zahájení stavby: 03/2006

Cena stavby: 2 798 490 469 Kč

Délka: 11 681 metrů

-ric- ; ŘSD

Další články

Autocamping Rozkoš je i letos vzorně připraven pro hosty

V anketě o 20 nejlepších kempů Česka a Slovenska pro rok 2023, které zveřejnil web kempy-chaty.cz, se ATC Rozkoš umístil v polovině TOP 20. Pořadí určila spokojenost hostů, o kterou se s webem podělili.

zobrazit článek >

Celoroční pneumatiky: Jak poznat, že jsou v pořádku a na co si dát pozor

Měníte dvakrát do roka pneumatiky u svého automobilu nebo spoléháte na pneumatiky celoroční? Jaké výhody přinášejí celoroční pneumatiky, jak poznat, že jsou stále v dobrém stavu a na co si dát pozor?

zobrazit článek >

5 důvodů, proč si vybrat ojetý vůz z programu Škoda Plus

Přemýšlíme o koupi ojetého vozu a honí se vám hlavou otázky jako: Jaký vůz si vybrat? Jaká značka je nejspolehlivější? A kde vzít jistotu, že vybrané auto není kradené a je v dobrém technickém stavu? Jedním z nejlepších možných řešení je sáhnout po certifikovaném ojetém automobilu z programu Škoda Plus. V tomto článku se podíváme na 5 pádných důvodů, proč si vybrat pro ojeté vozy Škoda z programu Škoda Plus.

zobrazit článek >