Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Česká Skalice dostává kompletně dokončený obchvat

23. listopadu 2009

Řidiči mohou od 20 listopadu 2009 začít využívat celý obchvat České Skalice. Ředitelství silnic a dálnic ČR totiž 20. listopadu 2009 otevírá problémový úsek z hlediska výkupů pozemků, kvůli kterému nemohl být obchvat plně využit již v říjnu 2006, kdy byla část obchvatu uvedena do provozu v tzv. předčasném užívání. Největší přínos tato stavba přináší místním obyvatelům. Významně se otevřením nového úseku odlehčí celému městu, kde na uvedené komunikaci dosahovala intenzita dopravy úrovně až 15 tisíc vozidel denně.

Nový úsek silnice I/33, který aktuálně ŘSD zprovozňuje, je součástí klíčové komunikace vedoucí ve směru z Hradce Králové do Jaroměře, dále do Náchoda k hranicím s Polskem. Je jednou z nejvýznamnějších tras v Královéhradeckém kraji. Úsek mezi Hradcem Králové a Jaroměří je ponechán zcela ve stávající trase a řešení dopravní problematiky tohoto úseku se předpokládá realizací výstavby dálnice D11. Navazující úsek od Jaroměře po hraniční přechod s Polskem je řešen řadou přeložek současné trasy mimo zastavěné území jednotlivých obcí. Jsou to severní obchvaty Jaroměře a Náchoda a jižní obchvaty Velkého Třebešova a právě České Skalice. Silnice bude mít i po výstavbě dálnice D11 značný dopravní význam pro propojení od dálnice D11 ve směru na Náchod a polské Kladsko.

Hlavním motivem výstavby a zprovoznění nové přeložky České Skalice je vysoká frekvence nákladní dopravy v tomto úseku. Česká Skalice není jediným městem, které se nacházejí v podobné situaci. V důsledku vysoké intenzity dopravy zde dochází ke kolapsům a především k nadměrnému zatěžování obyvatel nadměrným hlukem a exhalacemi. Negativním faktorem je také nehodovost v daném úseku silnice I/33.

Silnice I/33 procházela intravilánem města Česká Skalice, kde intenzita dopravy dosahovala přes 15 000 vozidel/24 hodin. Komunikace tak nevyhovovala jak kapacitně, tak i z hlediska vlivu na životní prostředí. Z těchto důvodů byl realizován jižní obchvat České Skalice, který odvádí veškerou tranzitní dopravu mimo intravilán města. Zprovozněním přeložky dochází ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu v daném úseku, k odvedení dopravy ze zastavěné části města a k podstatnému snížení hlukové a exhalační zátěže obyvatel.

Hlavní trasa nově otevřeného úseků přeložky města Česká Skalice je dlouhá 6318 metrů. Na trase se nachází celkem 12 mostních objektů, včetně jedné lávky pro pěší. Přeložka České Skalice začíná za obcí Svinišťany, kde se napojuje na připravovanou stavbu I/33 Jaroměř – obchvat. Stavba pak končí v místě stykové křižovatky se silnicí III/30416 do obce Vysokov. Za ní se v okružní křižovatce napojuje poslední stavba přeložky silnice I/33, a sice stavba I/33 Náchod - obchvat, jenž je v přípravě.

Informace o stavbě:

Název stavby: Přeložka silnice I/33 Česká Skalice

Místo stavby: Královéhradecký kraj

Cena stavby bez DPH: 698 011 000 Kč

Zahájení: 01/2003

Zprovoznění: 11/2009

-ric- ; ŘSD

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >