aktuálně: 37 uzavírek, 3 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Česká Skalice dostává kompletně dokončený obchvat

23. listopadu 2009

Řidiči mohou od 20 listopadu 2009 začít využívat celý obchvat České Skalice. Ředitelství silnic a dálnic ČR totiž 20. listopadu 2009 otevírá problémový úsek z hlediska výkupů pozemků, kvůli kterému nemohl být obchvat plně využit již v říjnu 2006, kdy byla část obchvatu uvedena do provozu v tzv. předčasném užívání. Největší přínos tato stavba přináší místním obyvatelům. Významně se otevřením nového úseku odlehčí celému městu, kde na uvedené komunikaci dosahovala intenzita dopravy úrovně až 15 tisíc vozidel denně.

Nový úsek silnice I/33, který aktuálně ŘSD zprovozňuje, je součástí klíčové komunikace vedoucí ve směru z Hradce Králové do Jaroměře, dále do Náchoda k hranicím s Polskem. Je jednou z nejvýznamnějších tras v Královéhradeckém kraji. Úsek mezi Hradcem Králové a Jaroměří je ponechán zcela ve stávající trase a řešení dopravní problematiky tohoto úseku se předpokládá realizací výstavby dálnice D11. Navazující úsek od Jaroměře po hraniční přechod s Polskem je řešen řadou přeložek současné trasy mimo zastavěné území jednotlivých obcí. Jsou to severní obchvaty Jaroměře a Náchoda a jižní obchvaty Velkého Třebešova a právě České Skalice. Silnice bude mít i po výstavbě dálnice D11 značný dopravní význam pro propojení od dálnice D11 ve směru na Náchod a polské Kladsko.

Hlavním motivem výstavby a zprovoznění nové přeložky České Skalice je vysoká frekvence nákladní dopravy v tomto úseku. Česká Skalice není jediným městem, které se nacházejí v podobné situaci. V důsledku vysoké intenzity dopravy zde dochází ke kolapsům a především k nadměrnému zatěžování obyvatel nadměrným hlukem a exhalacemi. Negativním faktorem je také nehodovost v daném úseku silnice I/33.

Silnice I/33 procházela intravilánem města Česká Skalice, kde intenzita dopravy dosahovala přes 15 000 vozidel/24 hodin. Komunikace tak nevyhovovala jak kapacitně, tak i z hlediska vlivu na životní prostředí. Z těchto důvodů byl realizován jižní obchvat České Skalice, který odvádí veškerou tranzitní dopravu mimo intravilán města. Zprovozněním přeložky dochází ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu v daném úseku, k odvedení dopravy ze zastavěné části města a k podstatnému snížení hlukové a exhalační zátěže obyvatel.

Hlavní trasa nově otevřeného úseků přeložky města Česká Skalice je dlouhá 6318 metrů. Na trase se nachází celkem 12 mostních objektů, včetně jedné lávky pro pěší. Přeložka České Skalice začíná za obcí Svinišťany, kde se napojuje na připravovanou stavbu I/33 Jaroměř – obchvat. Stavba pak končí v místě stykové křižovatky se silnicí III/30416 do obce Vysokov. Za ní se v okružní křižovatce napojuje poslední stavba přeložky silnice I/33, a sice stavba I/33 Náchod - obchvat, jenž je v přípravě.

Informace o stavbě:

Název stavby: Přeložka silnice I/33 Česká Skalice

Místo stavby: Královéhradecký kraj

Cena stavby bez DPH: 698 011 000 Kč

Zahájení: 01/2003

Zprovoznění: 11/2009

-ric- ; ŘSD

Další články

Autocamping Rozkoš - prožít dovolenou pestře a v pohodě

Pestrost nabídky ubytování, společenských akcí, turistických možností, poznávacích a sportovních výletů včetně krásných cyklotras, ale i klid k odpočinku, to je dnes téměř neodmyslitelná nabídka k prožití hezké dovolené.

zobrazit článek >

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >